Predstavený Ford Mustang GTD je superauto v koži Mustangu.
18. augusta 2023Pred nami je najextrémnejší cestný Ford Mustang v histórii. A to všetko preto, že prísne vzaté, toto vôbec nie je Mustang, aj keď je veľká vonkajšia podobnosť. Zjednotenie so sériovým autom Ford Mustang siedmej generácie je malé a v dizajne je použitých veľa riešení zo sveta motoršportu. Ford je presvedčený, že Mustang GTD bude môcť na okruhu konkurovať najlepším európskym superšportom!
Vývoj tohto kupé sa začal v roku 2021 v spolupráci s kanadskou spoločnosťou Multimatic, dlhoročným partnerom Fordu v oblasti športových vozidiel. Spoločne s touto spoločnosťou vznikol napríklad aj Ford GT s motorom v strede. Očakávalo sa, že aj Mustang GTD bude mať riešenie s motorom v strede, no prepracovanie sa ukázalo byť menej radikálne. Motor je umiestnený vpredu, nad prednou nápravou. Prevodovka je ale pretekárskym spôsobom priradená k zadnej náprave, ide o takzvanú schému Transaxle.
Toto nie je hybrid, nie je tu žiadny elektrický „prívesok“, dokonca ani obyčajný 48-voltový štartér-generátor. Pod kapotou je kompresorový motor V8 5,2 so suchou vaňou prevzatý z Mustangu Shelby GT500 predchádzajúcej generácie. Presný výkon ešte nebol zverejnený „asi 800 koní“ . V starom GT500 tento motor produkoval 771 koní. Za príplatok je v ponuke ľahký titánový výfukový systém.
Podvozok modelu GTD je originálny, s rozchodom predĺženým takmer o 100 mm. Vpredu je namiesto Mustangu známych McPhersonových vzpier vážnejšie dvojpákové a vzadu je odpruženie push-rod s tlmičmi a dvojitými pružinami. Samotné tlmiče DSSV sú napojené na hydraulický systém, ktorý umožňuje nielen meniť ich tuhosť, ale aj nastavovať svetlú výšku v rozsahu 40 mm. Hydraulický akumulátor je umiestnený v kufri spolu s tepelným výmenníkom na chladenie prevodovky, čiže tento Mustang nemá tradičný kufor.
Zábery interiéru ešte musia byť zverejnené, no sľubujú nielen sedadlá Recaro, ale aj množstvo unikátnych titánových dielov, ktoré sú vyrobené z komponentov vyradených stíhačiek Lockheed Martin F-22. Neexistuje žiadne zadné sedadlo, namiesto toho je vozidlo vybavené jediným miestom pre batožinu.