Pozrime sa na tie najlepšie motory od BMW.

Pozrime sa na tie najlepšie motory od BMW.

22. októbra 2022 0 Od spiatocka.sk

Za viac ako storočnú históriu vytvorila nemecká automobilová značka BMW množstvo dobrých áut, ale najmä motorov. Bavorské vozidlá sú tiež známe svojou kvalitou a spoľahlivosťou. Ktoré motory sú tie najlepšie?

Motor BMW

S38B36/S38B38.

Tieto motory sa vyrábali v rokoch 1988-1996. Objem legendárnych radových šesťvalcových jednotiek je 3,6, respektíve 3,8 litra. Tieto agregáty boli inštalované v nemenej legendárnom BMW M5 (E34). Tieto motory dokážu bezproblémov spraviť 700 tisíc km.

M50B25.

Motor sa vyrábal v rokoch 1990-1996. Táto radová 6-valcová 2,5-litrová jednotka nahradila motor M20B25 v roku 1990. Motor bol schopný generovať 192 koní. Medzi nedostatky stojí za zmienku tendencia motora k prehriatiu. V prípade dodržiavania servisných intervalov, ako aj včasnej údržby by nájazd tohto motora mohol dosiahnuť viac ako 400 000 km. Táto jednotka bola nainštalovaná na BMW 325i (E36), ako aj na BMW 525i (E34).

Motor BMW

S54B32.

Tieto motory sa vyrábali v rokoch 2000-2011. Tento radový 6-valcový 3,2-litrový agregát bol v roku 2001 ocenený ako „motor roka“. Základom tohto motora bola rokmi overená modifikovaná jednotka S50B32. Výkon nového agregátu sa zvýšil. Tento motor sa bojí prehriatia, no ri dodržaní pravidelného servisu a včasnej údržby dosahuje nájazd bezproblémov 400 000 km. Jednotka bola použitá na modeloch BMW M3 (E46)/Z4 M (E85, E86) Z3 M (E36/7, E36/8)/M3 ​​​​CSL (E46).

M62B44.

Motor sa vyrábal v rokoch 1996-2005. 4,4-litrový 8-valcový agregát v tvare V generuje 286 koní. Slabým miestom tohto motora sú rozvody. Môžu sa natiahnuť, v dôsledku čoho rachotí. V priebehu času môže olej začať unikať cez tesnenie krytu ventilov. Tento motor uprednostňuje iba vysokokvalitné mazivo. Nájazd môže dosiahnuť 400 tisíc km. Motor je nainštalovaný vo vozidle radu 5 (E39) / radu 7(E38) / X5 (E53) / radu 8(E31).

Motor BMW

S62B50.

Motor sa vyrábal v rokoch 1998-2003. Základom 5,0-litrovej 8-valcovej jednotky v tvare V bol M62B44. Motor bol zväčšený a modernizovaný. Vďaka tomu sa jeho výkon zvýšil z 286 koní až na 400 koní. Motor dokáže bez problémov prekonať 300 tisíc km. Tento motor dostali verzie M5 (E39) a Z8 (E52).

Na záver stojí za zmienku, že moderné motory BMW sa stali menej spoľahlivými ako tie, ktoré sa vyrábali predtým. Je to predovšetkým kvôli ekologickým normám, ktoré sa od výrobcov automobilov vyžadujú.