Porsche predstavilo tri športové novinky naraz.

Porsche predstavilo tri športové novinky naraz.

17. novembra 2021 0 Od spiatocka.sk

Pred dvoma rokmi na autosalóne vo Frankfurte predstavila nemecká automobilka Porsche elektrický Taycan. Išlo o prvý elektromobil z dielne Porsche. Neskôr bol predstavený Taycan Cross Turismo, ktorý je vhodný aj mimo cestu. Teraz však prichádza Taycan GTS a Taycan GTS Sport Turismo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Taycan GTS (Gran Turismo Sport) je ďalšou variáciou prvého elektromobilu Porsche, ktorý je v ponuke s pohonom všetkých kolies. Elektromotory GTS vyvinú celkovo 433 kW (590 k) a poháňa ich 93,4 kWh batéria. Z pokoja na 100 km/h auto zrýchli za 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Dojazd na jedno nabitie batérie tejto verzie je 504 km, čo je najviac v rodine Taycan. GTS má aj vlastné nastavenie adaptívneho vzduchového odpruženia Porsche Active Suspension Management (PASM). Novinku je možné objednať ako sedan alebo kombi. Verzia kombi dostala názov Sport Turismo, čím sa líši od na jar vyrábaného crossového kombi Cross Turismo. Znížené odpruženie (svetlá výška – 128 mm namiesto 148 mm), absencia predĺženia blatníkov a zadný spojler lakovaný vo farbe karosérie. Aj pre Taycan (bez ohľadu na karosériu) Porsche začalo ponúkať novú možnosť. Panoramatickú strechu s nastaviteľnou priehľadnosťou Sunshine Control. V streche sú zabudované LCD segmenty so štyrmi predvoľbami – môžu byť priehľadné, ako sklo, matné, priesvitné (40 % stmavnutie) alebo málo priehľadné ( 60 %).

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Treťou novinkou od Porsche je druhá generácia športového vozidla 718 Cayman GT4 RS Clubsport s motorom uloženým uprostred. Toto auto je prispôsobené na jazdu po pretekárskom okruhu a vychádza zo sériovej verzie GT4 RS. V Clubsporte je 4,0-litrový benzínový boxer identický s 911 GT3 Cup s výkonom 500 koní. (+75 HP v porovnaní s GT4 RS). Motor je kombinovaný so 7-stupňovým predselektívnym „robotom“ PDK (namiesto 6-stupňového v GT4 RS). Auto je už z výroby homologované pre použitie na pretekoch SRO. Vďaka blatníkom, bodykitu a kapote z uhlíkových vlákien zhodilo z pohotovostnej hmotnosti športového auta 23 kg, teda Clubsport váži 1464 kg. Podvozok Clubsportu je čisto športový, s obojsmernými tlmičmi a nastaviteľnými stabilizátormi. Výška vozidla, odklon a špička sa dajú tiež individuálne nastaviť. Okrem toho je možné nastaviť tri rôzne tuhosti pruženia na prednej a zadnej náprave. Špeciálne vetracie otvory NACA v prednom kryte poskytujú účinnú ventiláciu pre pretekárske brzdy s impozantnými 380 mm oceľovými kotúčmi. Porsche Stability Management (PSM) je špeciálna pretekárska verzia s prepínačom kontroly trakcie a stability a ABS.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Porsche GT4 RS Clubsport už testovali na Nürburgringu. Tento okruh zvládol Clubsport za 7 minút 45 sekúnd.