DVE ĎALŠIE NOVÉ VODÍKOVÉ VOZIDLÁ ZNAČKY HYVIA

DVE ĎALŠIE NOVÉ VODÍKOVÉ VOZIDLÁ ZNAČKY HYVIA

17. novembra 2021 0 Od Roman Tomášek

„HYVIA napreduje rýchlo. Po menej ako šiestich mesiacoch existencie sme predstavili tri ľahké úžitkové vozidlá na vodík: dodávku, kabínu s podvozkom a mestský autobus. Ukázali sme aj našu Vodíkovú tankovaciu stanicu, aby sme zákazníkom ponúkli možnosti tankovania tam, kde je vodíková infraštruktúra stále vo vývoji. HYVIA je o konkrétnych riešeniach na ceste k splneniu výziev zelenej vodíkovej mobility a dekarbonizácie dopravy.

David Holderbach, HYVIA CEO

 

Renault Master Chassis Cab H2-TECH

  • S dojazdom približne 250 km umožňuje profesionálom viac využitia pre vysoké zaťaženie a intenzívne používanie.
  • Prispôsobená pre konverzie. Skriňová dodávka s objemom 19 m3 je prvou verziou vhodnou pre veľkú prepravu tovaru a balíkov do 1 000 kg užitočného zaťaženia.
  • Vozidlo má 30 kW palivový článok, 33 kWh batériu a nádrže s obsahom 3 kg vodíka (2 nádrže po 1,5 kg).
  • Vozidlo predvádza palubnú vodíkovú technológiu, ktorá zlepšuje fungovanie palivového článku a prietoky vodíka.

 

Renault Master City Bus H2-TECH

  • Mikrobus ponúka dojazd cca 300 km, odvezie až 15 pasažierov (9 sediacich, 6 stojacich) vrátane prepravy s bezbariérovým prístupom.
  • Spĺňa potreby podnikov, samospráv a miestnych verejných služieb.
  • Vozidlo má 30kW palivový článok, 33kWh batériu a nádrž obsahujúcu 4,5 kg vodíka.

V skratke: HYVIA ekosystém bude dostupný od roku 2022

  • Renault Master Van H2-TECH: veľká dodávka na prepravu tovaru a balíkov s objemom nákladu 12 m3 a dojazdom až 500 km.
  • Renault Master Chassis-Cab H2-TECH: pre rôzne prestavby, vrátane skriňovej dodávky s objemom 19 m3 a dojazdom 250 km.
  • Renault Master City Bus H2-TECH: mestský mikrobus, ktorý môže prepraviť až 15 cestujúcich s dojazdom približne 300 km.
  • Vodíková čerpacia stanica HYVIA: pre rýchle doplnenie paliva (5 minút), jednoduché ako termálne, pre maximalizáciu dostupnosti vozidla.

 

Made in France:

  • Renault Master sa vyrába v závode Batilly vo Francúzsku.
  • Elektrickú a vodíkovú integráciu realizuje PVI, dcérska spoločnosť Skupiny Renault v Gretz-Armainvilliers.
  • E-motor sa vyrába v závode Cleon vo Francúzsku.
  • Montáž palivových článkov a čerpacia stanica vodíka sa začne v závode Flins.