Pagani predstavilo brutálny, ale aj rýchly model Huayra R Evo.

Pagani predstavilo brutálny, ale aj rýchly model Huayra R Evo.

10. februára 2024 0 Od spiatocka.sk

Spoločnosť Pagani nenechá ísť model Huayra do dôchodku, hoci pred rokom a pol predstavila nový model Utopia. Na jeseň minulého roka bol predstavený hyperšport Imola Roadster, teda otvorená extrémna verzia modelu Huayra, ktorá využívala mnohé riešenia testované na okruhovom modeli Huayra R. Ako sa teraz ukázalo, toto nebola posledná verzia v rodine, pretože vyšla ešte brutálna okruhová verzia Pagani Huayra R Evo.

Hlavným vonkajším rozdielom od bežnej verzie R je samozrejme zadná časť, ktorá bola predĺžená o 190 mm. A navyše sa objavili odnímateľné strešné panely a bez nich sa prítlak zvyšuje o 5%. Navyše, vďaka splitteru vysunutému o 101 mm dopredu a rovnako dlhej zadnej časti, celkový nárast prítlaku je 45% a odpor vzduchu sa znížil o 21%. Výsledkom je, že pri rýchlosti 320 km/h prítlak prevyšuje vlastnú hmotnosť auta. Podvozok je vyrobený zo zosilnených materiálov Carbo-Titanium HP62-G2 a Carbo-Triax HP62, čím sa zvýšila jeho tuhosť o 38% pri zachovaní hmotnosti.

Horná časť – Huayra R, spodná časť – Huayra R Evo

Atmosférický motor AMG V12-R 6.0 bol opäť vylepšený v spolupráci s inžinierskou kanceláriou HWA AG. Ak model Huayra R produkuje 850 koní a 750 Nm, pre verziu Evo sa z neho vyžmýkalo 900 koní pri 8750 ot/min a 770 Nm pri 5800-8200 ot/min! Máme tu pohon zadných kolies a šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku s pretekárskou spekanou spojkou, ktorá váži len 80 kg. Suchá hmotnosť hyperauta Pagani Huayra R Evo je 1060 kg a maximálna rýchlosť je 350 km/h.

Podvozok prešiel veľkými úpravami, z ktorých hlavnou sú špeciálne hydraulické tlmiče vibrácií na každej náprave, podobne ako v systéme Koenigsegg Triplex. Sú navrhnuté tak, aby odstránili časť zaťaženia z tradičných tlmičov, čo zaručuje zvýšenú odozvu a presnosť riadenia. Zavedenie týchto prvkov si vyžiadalo revíziu celej elastokinematiky podvozku, no dvojramenné zavesenie s elektronicky riadenými tlmičmi zostalo zachované.

Pre verziu Evo sú vyvinuté nové karbón-keramické ventilované kotúče a doštičky Brembo CCM-R, ich kontaktná plocha bola zväčšená o 14 %. Kolesá sú obuté do špeciálne zvarených kolies Pirelli P Zero s rozmermi 280/680 R19 vpredu a 345/725 R20 vzadu, ktoré sú dostupné v špecifikáciách „wet“ a „dry“.

Pagani neposkytlo žiadne informácie o dostupnosti modelu Huayra R Evo. Ani cenu, ani počet kusov. Nadšenci s množstvom peňazí (základná Huayra R stála od 2,6 milióna eur) sa však už zrejme rozhodli pre kúpu verzie Evo.