Nový extrémny pickup Ford Ranger Raptor dostáva motor V6.

Nový extrémny pickup Ford Ranger Raptor dostáva motor V6.

22. februára 2022 0 Od spiatocka.sk

Výkonný a rýchly pickup Ford Ranger Raptor debutoval v roku 2018 a ukázal sa byť úspešným a to aj napriek obmedzenej geografickej oblasti predaja. Táto verzia momentálne nie je zastúpená v Severnej Amerike.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Koncepcia vozidla sa nezmenila. Rovnako ako ostatné verzie Raptor, aj nový pick-up je určený na rýchlu jazdu po rozbitých cestách. Preto je jeho hlavným znakom vážne prepracovaný podvozok. Ak má základný Ranger pružinové zadné odpruženie, tak potom má Raptor vinuté pružiny. Čo je najdôležitejšie na vozidle sú použité drahé tlmiče Fox Live Valve s malými zdvihmi. Tlmiče poskytujú dobrú plynulosť a na rozbitej ceste potešia fantastickým absorbovaním energie, pretože v poslednej štvrtine zdvihu je tuhosť maximálna. Zároveň je trenie vo vnútri tlmiča znížené o 50 % (v porovnaní s predchádzajúcim modelom) vďaka novému oleju zmiešanému s teflónom, rovnakým materiálom, ktorý pokrýva domáce panvice.

Upevnenie závesných vzpier k rámu je zosilnené. Nosníky samotného rámu sú pevnejšie, bol nainštalovaný výkonnejší držiak rezervného kolesa. Hliníkové predné závesné ramená Raptora sú nové a tuhšie ako pri základnom pick-upe Ranger.

Ford Ranger Raptor 2022

Bývalý Ford Ranger Raptor bol ponúkaný len so štvorvalcom 2,0 EcoBlue biturbodiesel (213 k, 500 Nm). Nový model si ponechá tento motor, ale takéto vezrie sa objavia až v roku 2023. Teraz sa etalónom stal benzínový biturbo motor EcoBoost V6 3.0. Pre Európu je nastavený na pomerne nízky výkon 288 koní a 491 Nm. Ale mimo Európy budú mať takéto motory 397 koní a 583 Nm. Napríklad v americkom SUV Ford Bronco Raptor ten istý motor produkuje viac ako 400 koní.

Desaťstupňový automat zostal zachovaný, nová je však prevodovka pohonu všetkých kolies. Namiesto pevného pripojenia prednej nápravy dostal Ranger Raptor stály pohon všetkých kolies so stredovým diferenciálom. Nechýba ani uzávierka medzinápravových diferenciálov vpredu a vzadu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Novinka dostáva aj originálny výfukový systém s elektronicky riadenými tlmičmi a štyrmi režimami prevádzky: Quiet, Normal, Sport a Baja. Režimy sa líšia hlasitosťou a agresivitou zvuku. Jazdná elektronika má sedem režimov: asfalt Normal, Sport, Slipper, ako aj off-road Rock Crawl, Sand, Mud / Ruts a Baja. Navyše, v najextrémnejšom režime Baja je zapnutá funkcia, ktorá udržiava plniaci tlak tri sekundy po uvoľnení plynu. Nechýba ani terénny tempomat, systém Trail Control umožňuje udržiavať rýchlosť až do 32 km/h.

Vonku sa Ranger Raptor líši od svojich štandardných náprotivkov rozšírenými blatníkmi, vysokoprofilovými pneumatikami na 17-palcových kolesách, mriežkou chladiča a nárazníkmi. Pod motorom je ochrana z vysokopevnostnej ocele hrúbky 2,3 mm.

Rovnako ako predtým je Ford Ranger Raptor ponúkaný iba s päťmiestnou kabínou. Vo vnútri sú športové sedadlá, červený dekor a športový volant.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.