Nový Aston Martin V12 Vantage je najnovší model s 12 valcami.

Nový Aston Martin V12 Vantage je najnovší model s 12 valcami.

18. marca 2022 0 Od spiatocka.sk

Vo všeobecnosti by mal mať „správny Aston Martin“ z hľadiska tradície motor V8, ale pre najprestížnejšie a najdrahšie modely spoločnosť od roku 2001 používa motory V12 vlastnej konštrukcie. Bohužiaľ, éra takýchto áut sa končí a dnes predstavený Aston Martin V12 Vantage je ohlásený ako posledný model s motorom V12.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Ide o extrémnu verziu už existujúceho juniorského modelu Vantage , ktorý je v základnej verzii vybavený biturbo motorom AMG V8. Podobná úprava bola v predchádzajúcej generácii, ale potom si kupujúci mohli vybrať medzi atmosférickým V8 a V12. Nový Aston Martin V12 Vantage je vybavený 5.2 biturbo motorom vlastnej konštrukcie, podobne ako staršie modely DB11 a DBS .

Pre kupé Aston Martin V12 Vantage je tento motor vyladený na výkon 700 koní a 753 Nm, aj keď to nie je limit, model DBS má ešte vyššie čísla. Ide hlavne o to, že charakteristika osemvalcového modelu Vantage (510 k, 685 Nm) je citeľne zablokovaná. Osemstupňový automat ZF bol prekonfigurovaný, ako štandard bol pridaný samosvorný diferenciál a prekalibrovaný prevod riadenia.

Karoséria bola výrazne zmenená. Predné blatníky, nárazník, kapota a prahovy sú vyrobené z uhlíkových vlákien, zadný nárazník je vyrobený z ľahkého kompozitu. Dodatočné vzpery vpredu a vzadu, spojené s medzi vzperami zadného zavesenia, umožnili zvýšiť tuhosť karosérie o 8%. Na chladenie veľkého motora je plocha predného prívodu vzduchu zväčšená o 25%. Nová aerodynamická súprava karosérie vytvára prítlak ekvivalentný 204 kg (pri najvyššej rýchlosti). Pri objednávke si klient môže nechať odstrániť zadné krídlo.

Rozchod kolies sa zväčšil o 40 mm, adaptívne odpruženie bolo prepracované. Pružiny sú o 50 % tuhšie vpredu a o 40 % vzadu. Predný stabilizátor je teraz tiež o 5 % tuhší, no zadný naopak o 40 % mäkší. Už v základe má Aston Martin V12 Vantage karbón-keramické brzdy, ktoré sú o 23 kg ľahšie ako oceľové. Predná náprava má kotúče s priemerom 410 mm a šesťpiestikové strmene, zadná náprava má kotúče s priemerom 360 mm a štvorpiestové strmene.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Napokon, kupé V12 má kompaktnú 12-voltovú batériu a odľahčený výfukový systém (mínus 7,2 kg v porovnaní so štandardom). Ale aj so všetkými vyššie uvedenými opatreniami sa ukázalo, že supercar je ťažký. Pohotovostná hmotnosť je 1795 kg oproti 1685 kg pre základné kupé s motorom V8. Nie je prekvapujúce, že nárast dynamiky je sotva viditeľný. Čas zrýchlenia na „stovku je 3,5 namiesto 3,6 sekúnd a maximálna rýchlosť je 322 km/h oproti 314 km/h.

Stav motora V12 je však v tomto prípade podstatnejší ako akékoľvek čísla. Nie je prekvapením, že celá séria 333 kusov Aston Martin V12 Vantages bola vypredaná krátko po oznámení vlani v decembri. Dodávky klientskych strojov začnú v druhom štvrťroku tohto roka.

Nové 12-valcové Astony skutočne nebudú, no neznamená to koniec výroby existujúcich modelov DB11 a DBS. Generálny riaditeľ Aston Martin Tobias Moers nedávno objasnil , že autá V12 sa budú naďalej vyrábať, pokiaľ to ekonomika dovolí. Očakáva sa dokonca aj rozsiahla modernizácia . Zavedenie normy Euro 7 je predbežne naplánované na rok 2025 a tento rok bude pravdepodobne posledný pre motor V12 od Astonu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.