Nové Porsche Taycan Turbo GT je dobyvateľom pretekárskych tratí.

Nové Porsche Taycan Turbo GT je dobyvateľom pretekárskych tratí.

12. marca 2024 0 Od spiatocka.sk

Extrémna verzia aktualizovaného elektromobilu Porsche Taycan sa ukázala už v januári, keď nemenovaný prototyp dokončil kolo Nürburgringu za 7 minút a 7,55 sekundy, čím prekonal rekord elektromobilu Tesla Model S Plaid (7:25,23). . Teraz bola táto verzia oficiálne predstavená. Zoznámte sa s Porsche Taycan Turbo GT, najrýchlejším štvordverovým autom na Nordschleife.

Navonok sa modifikácia GT od mladších Taycanov líši vyvinutým aerodynamickým body kitom s výsuvným spojlerom z uhlíkových vlákien vzadu. Tento materiál sa používa na zdobenie krytov bočných zrkadiel, prahov a dokonca aj centrálnych strešných stĺpikov. Pre extrémny Taycan sú pripravené dve exkluzívne farby karosérie, svetlomodrá a sýta fialová metalíza. Oveľa dôležitejší je však vzhľad odľahčených kovaných kolies s priemerom 21 palcov s priľnavými pneumatikami Pirelli P Zero Trofeo R. V základe sú už osadené karbón-keramické brzdy.

Hlavnou technickou vychytávkou verzie Turbo GT je nový elektromotor s výkonnejším a efektívnejším meničom, ktorý je navrhnutý pre prúd 900 ampérov namiesto 600 ampérov pre verziu Turbo S. To umožnilo zvýšiť celkový výkon dvojmotorového systému (jeden motor pre každú nápravu). V štandardnom režime vyvinú 789 koní a po aktivácii launch control sa výkon zvýši na 1033 koní. Navyše, v priebehu dvoch sekúnd môže vrchol dosiahnuť 1 108 koní. Maximálny krútiaci moment dosahuje tiež pôsobivých 1340 Nm. Teraz je to Taycan Turbo GT, ktorý drží titul najvýkonnejšieho cestného auta Porsche.

Ale to je len jedna zo zložiek úspechu. Preladilo sa vzduchové pruženie Porsche Active Ride, pod spodkom auta sa objavili ďalšie prvky na zlepšenie aerodynamiky a rozšírené použitie uhlíkových vlákien umožnilo znížiť hmotnosť auta o 75 kg (v porovnaní s Turbo verzia S), na 2290 kg.

Ďalších 70 kg dokáže zhodiť voliteľný, ale bezplatný balík Weissach: mínus zadný rad sedadiel, podlahová krytina a časť zvukovej izolácie. Navyše táto súprava obsahuje zjednodušený audio systém a pevné krídlo, ktoré vytvára ekvivalentný prítlak až 220 kg. A jazdná elektronika pridala najextrémnejší Attack Mode.

Štandardné Porsche Taycan Turbo GT dokáže zrýchliť na 100 km/h za 2,3 s as balíkom Weissach za 2,2 s, hoci Tesla Model S Plaid (1020 k) má 2,1 sekundy. Extrémny Taycan dosiahne svoju druhú stovku za 6,6, respektíve 6,4 sekundy s maximálnou rýchlosťou 290 a 305 km/h (oproti 322 km/h pre Teslu).

Taycan Turbo GT sa stal skutočným požieračom pretekárskych tratí. Samozrejme na pomery elektromobilov. Okrem už spomínaného okruhu Nürburgring prekonalo vlani vo februári elektrické Porsche rekord okruhu batériových áut na slávnej trati Laguna Seca, keď na stopkách zaznamenalo čas 1:27,87. A v civilnom režime by štandardná batéria s kapacitou 105 kWh mala stačiť na 555 km podľa cyklu WLTP.

Extrémne Porsche Taycan Turbo GT sa už dá objednať, no povedzme v Nemecku stojí minimálne 240-tisíc eur. Na jednej strane je to len o 30-tisíc viac, ako si pýtajú za Turbo S. Na druhej strane Tesla Model S Plaid stojí len 110-tisíc eur.