Nové Mitsubishi ASX je oficiálne predstavené.

Nové Mitsubishi ASX je oficiálne predstavené.

21. septembra 2022 0 Od spiatocka.sk

Známe SUV Mitsubishi ASX je jedným zo staromódnych modelov moderného automobilového priemyslu. Vyrába sa od roku 2010 a za celý čas prešiel niekoľkými zmenami dizajnu, no technicky sa takmer nezmenil. Až teraz spoločnosť predstavila druhú generáciu ASX, no nejde o svetový či dokonca japonský, ale čisto európsky príbeh.

Podľa vývojového plánu predstaveného pred dvoma rokmi sa hlavný dôraz kladie na juhovýchodnú Áziu, kde má teraz spoločnosť najsilnejšie pozície. Druhou úrovňou je Austrália, Afrika, Stredný východ a Južná Amerika. Mitsubishi však najskôr chcelo minimalizovať aktivitu na európskom trhu zrušením všetkých premiér. Rýchlo si to však rozmysleli a už na jar 2021 bol ohlásený nový pracovný plán pre európsky trh.

 

Nové globálne modely sa tu naozaj neobjavia. Pod značkou Mitsubishi sa budú v Starom svete predávať prerobené automobily Renault vyrobené v rámci spolupráce OEM v rámci aliancie Renault-Nissan-Mitsubishi. Skúsenosti s takouto prácou už existujú. Od roku 2020 sa dodávky Mitsubishi Express predávajú v Austrálii a na Novom Zélande, to znamená prerobený Renault Trafic francúzskej výroby. A nové Mitsubishi ASX je druhou fázou spolupráce.

Pred nami nie je vôbec originálny vývoj, ale produkt odznakového inžinierstva. Druhá generácia Mitsubishi ASX je mierne retušovaný európsky crossover Renault Captur z roku 2019. Nové ASX je preto citeľne kompaktnejšie ako predchádzajúce: 4,23 m na dĺžku oproti 4,37 m a ASX sa od francúzskeho Capturu líši len inou maskou chladiča a štítkami.

V záujme šetrenia na vývoji inžinieri ani nezačali meniť panel kapoty a predný nárazník. Uložené a označené pre bežné svetlá Renault. Na piatych dverách teraz vyniká spätná kamera, pretože Captur ju má zabudovanú v znaku umiestnenom na tomto mieste. Dokonca aj kolesá (priemer 17 alebo 18 palcov) sú úplne rovnaké ako autá pod značkou Renault.

 

Interiér je tiež nezmenený, z rozdielov okrem znaku volantu s novým emblémom. Rovnako ako Captur, aj ASX je k dispozícii s analógovými budikmi alebo dvomi možnosťami virtuálnych budíkov (7″ alebo 10″ obrazovky). Na výber máte z dvoch verzií?multimediálneho systému s displejmi s uhlopriečkou 7 alebo 9,3 palca. V základnej výbave sú systémy automatického brzdenia a držanie jazdného pruhu, za príplatok je adaptívny tempomat s funkciou udržiavania v jazdnom pruhu (Mitsubishi tento systém nazýva MI-Pilot).

Po technickej stránke ASX opakuje aj Captur, čiže novinka nemá a ani nebude mať pohon všetkých kolies. Všetky verzie sú s pohonom predných kolies. Základný ASX má trojvalcový turbo motor 1,0 (91 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. O krok vyššie je mild-hybrid s 1,3 turbom a 12-voltovým remeňovým štartovacím generátorom. V autách s manuálnou prevodovkou motor produkuje 140 koní a so sedemstupňovým robotom 158 koní .

V ponuke sú aj dva plnohodnotné hybridy s technológiou Renault E-TechPod kapotou je nainštalovaný motor 1,6, ku ktorému je pripojená prevodovka bez synchronizátorov a spojky. Prevody sú prepínané vačkovými spojkami, prípadné trhnutia sú vyhladené elektronikou, ktorá koordinuje otáčky kľukového hriadeľa benzínového motora a elektromotora inštalovaného za prevodovkou.

Základný hybrid Mitsubishi ASX HEV má výkon 145 koní a batériu s kapacitou 1,3 kWh (namiesto 1,2 kWh pre Capture). Takýto crossover sa môže spustiť iba na elektrickej energii. Prevádzka benzínového motora pri voľnobehu je vylúčená, môže sa pripojiť po začatí pohybu. Prevodovka má dva stupne pre elektromotor a štyri pre benzínový motor. Nabíjateľný hybrid ASX PHEV má celkovo 160 „koní“, 10,5 kWh batériu (oproti 9,8 kWh pre Captur) a dojazd až 49 km v elektrickom režime. Zdá sa, že Renault bude mať čoskoro tiež väčšie batérie. Možno to bude načasované tak, aby sa zhodovalo s nadchádzajúcou zmenou dizajnu, ktorá sa uskutoční budúci rok.

Aj nové Mitsubishi ASX vstúpi na európsky trh až v marci 2023. Autá sa budú vyrábať v rovnakom závode Renaultu v Španielsku, kde sa vyrába Captur. Informácie o cenách zatiaľ nie sú, no pravdepodobne nebudú vyššie ako ceny Renaultu (od 23 400 eur vo Francúzsku). Debut hatchbacku Mitsubishi Colt, ktorý sa ukáže ako variácia modelu Renault Clio, je naplánovaný na jeseň budúceho roka. Čo sa týka crossoveru Mitsubishi ASX prvej generácie, ten sa bude naďalej vyrábať v Japonsku a Číne pre množstvo svetových trhov s výnimkou Európy.