Nová Škoda Scala bola oficiálne predstavená. Zaujme modernými technológiami a moderným interiérom.

Nová Škoda Scala bola oficiálne predstavená. Zaujme modernými technológiami a moderným interiérom.

6. decembra 2018 0 Od spiatocka.sk

Dnes nastal ten dlho očakávaný deň. Nemyslím Mikuláša, ale predstavenie nového hatbacku Škoda Scala, ktorý bol odhalený dnes v Tel Avive.

Škoda Scala

Po dizajnovej stránke Scala čerpá veľa z konceptu Vision RS, ktorý určuje ďalší dizajnový smer značky. Predná maska je oveľa väčšia a výraznejšia. Na ňu nadväzujú úzke trojuholníkové full LED svetlomety, ktoré budú za príplatok, no v základe bude LED denné svietenie. Pri pohľade zboku najviac bijú do očí pekné 18″ elektróny, avšak v základe budú 15″ elektróny. Na zadnej strane sú tiež LED svetlá so smerovkami matrix, ktoré sú prvýkrát použité na vozidle Škoda. Prvýkrát je v Európe použitý aj nápis Škoda na zadnej strane. Vo výbave Style bude mať Scala predĺžené zadné sklo podobne ako to má Rapid Spaceback.

Škoda Scala

Z exteriéru sa presuňme do interiéru. Práve interiér je navrhnutý v novom dizajnovom jazyku. Je čistý, uhladený a pôsobí luxusne. Uprostred palubnej dosky je 9,2″ dotykový displej multimediálneho systému. V základe bude 6,5″ displej. Pod ním sa nachádzajú výduchy vzduchu a nižšie je ovládanie klimatizácie. Sedadlá už na prvý pohľad vyzerajú komfortne a ku komfortu prispeje aj ambientné osvetlenie, ktoré bude buď v bielej alebo červenej farbe.

Čo sa týka rozmerov, tak novinka meria na dĺžku 4 362 mm, na šírku 1 793 mm, na výšku 1 471 mm a rázvor je 2 649 mm. Vďaka veľkému rázvor majú cestujúci vzadu najviac miesta na hlavu a nohy v triede. Objem batožinového priestoru je tiež najväčší v triede, teda presnejšie má 467 litrov a po sklopení sedadiel sa objem zväčší na 1 410 litrov.

eshop spiatocka.sk

Ak sa presunieme k technike, tak Scala je postavená na platforme MQB, v ktorej je použité väčšie množstvo vysokopevnostnej ocele, čo znamená, že nový hatback by mal byť ľahký. Škoda zatiaľ váhu nezverejnila. Milovníkov dynamickej jazdy potešia príplatkové adaptívne tlmiče Sport Chassis Control s dvoma režimami Normal a Sport. Taktiež poteší aj nižšia svetlá výška o 15 mm. S adaptívnym podvozkom bude v aute aj volič jazdných režimov Normal, Sport, Eco a Individual.

V ponuke motorov nájdeme zo začiatku litrový trojvalec TSI s výkonom 95 a 115 koní, 1,5 TSI s výkonom 150 koní a 1,6 TDI s výkonom 115 koní. Neskôr pribudne do ponuky aj litrový trojvalec na CNG s výkonom 90 koní. Poháňané budú len predné kolesá cez 6-stupňový manuál alebo 7-stupňové DSG. Všetky motorizácie spĺňajú emisnú normu Euro 6d-TEMP.

Keďže Scala je najnovší model, tak bude aj najbezpečnejší. V štandarde bude deväť airbagov. V príplatkovej výbave bude v ponuke asistent zmeny jazdného smeru, ktorý varuje pred vozidlami do vzdialenosti 70 m. V ponuke bude aj systém držania v jazdnom pruhu alebo adaptívny tempomat. V ponuke bude aj cúvacia kamera a parkovací asistent, ktorý zvládne zaparkovať a vyparkovať vozidlo priečne aj pozdĺžne. V tomto vozidle nájdeme taktiež prvý Simply Clever ako napríklad škrabka pod viečkom nádrže, dáždnik vo dverách, elektrické ťažné zariadenie alebo bez dotykové otváranie kufra. V ďalšej príplatkovej výbave bude nový 10,25″ virtuálny kokpit. Zaujímavosťou je aj eSIM karta, vďaka ktorej bude vozidlo stále online.

No a sme na konci. Na technické údaje ako je spotreba, zrýchlenie atď si budeme musieť počkať na kompletnú tlačovú správu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.