Nová Mazda 6 dostala pohon zadných kolies. Dostane sa však do Európy?
28. apríla 2024Známa limuzína Mazda 6 tretej generácie sa čoskoro stane históriou. Tento model už bol stiahnutý z amerického a japonského trhu a výroba bude čoskoro úplne ukončená. Zdalo by sa, že Mazda má vhodnú platformu s pohonom zadných kolies, na ktorej sú postavené crossovery CX-60/CX-80 a CX-70/CX-90, no rozhodli sa ju nepoužiť na vývoj novej „šestky“. “. Namiesto toho je projekt veľkého osobného automobilu novej generácie pridelený čínskemu spoločnému podniku Changan-Mazda. A na autosalóne v Pekingu debutoval nový model s názvom Mazda EZ-6.

Charakteristická imitácia masky chladiča, svetlometov a zadných svetiel je v korporátnom štýle… Tu však podobnosť so skutočnými Mazdami končí. Pretože EZ-6 je vlastne prerobený liftback Shenlan SL03 z roku 2022. Áno, takmer všetky vonkajšie panely karosérie sú nové. Silová štruktúra a proporcie päťdverovej karosérie však pochádzajú od čínskeho darcu. Ale sú tu módne bezrámové dvere. Mazda EZ-6 je len o niečo väčšia ako odchádzajúca „šestka“: dĺžka – 4921 mm, šírka – 1890 mm, výška – 1485 mm.

Interiér je tiež prenesený do štýlu Mazda s trochou krvi: palubná doska, dvojramenný volant a stredový tunel modelu EZ-6 sú pôvodné, ale vo všeobecnosti je zariadenie rovnaké ako v čínskom zdroji. Displej prístrojov má uhlopriečku 10,2 palca, multimediálny systém má 14,6-palcový dotykový displej, nezostali takmer žiadne jednotlivé tlačidlá a ovládače a volič prevodovky je umiestnený na stĺpiku riadenia. Nechýba veľká panoramatická strecha a kompletná sada elektronických asistentov a samoparkovací systém sa dá ovládať hlasom zvonku auta.



Oficiálne boli ohlásené dve verzie liftbacku Mazda EZ-6: ide o čistý elektromobil a nabíjateľný hybrid, v ktorom benzínový motor 1,5 nie je spojený s kolesami a slúži len ako generátor na dobíjanie batérie. Navyše, v oboch prípadoch sú hnacie kolesá zadné: vďaka platforme Changan EPA1, ktorá bola vyvinutá pre modely značky Shenlan a má pružinové odpruženie.

Charakteristiky novej Mazdy ešte neboli zverejnené, no pôvodný čínsky liftback môže mať elektrický trakčný motor s výkonom 218 alebo 258 koní. Uvádza sa len, že elektromobil zvládne na jedno nabitie batérie prejsť 600 km (podľa cyklu CLTC), hybrid má dojazd viac ako 1000 km.

Okrem takmer sériového liftbacku EZ-6 sa v Pekingu ukázal aj koncepčný crossover Mazda Arata. Aj ten je vyvinutý spoločným podnikom Changan Mazda na rovnakej platforme EPA1 a predznamenáva budúci elektrický crossover s predbežným názvom Mazda EZ-60. Darcom bude s najväčšou pravdepodobnosťou stredne veľké SUV Shenlan S7, ale inžinieri majú ešte aspoň rok na to, aby ich model viac pripomínal skutočnej Mazde: debut sa očakáva až v polovici roku 2025.
Mazda Arata
Mazda Arata
Mazda Arata
Čo sa týka liftbacku Mazda EZ-6, jeho výroba v Číne sa začne o pár mesiacov. Navyše je možné, že v budúcnosti vstúpi na exportné trhy. Koniec koncov, Mazda nedávno zaregistrovala označenie a logo modelu Mazda 6e na Patentovom úrade Európskej únie, čo jasne naznačuje triedu a podstatu elektrického vozidla budúcej novinky.



