Nissan Juke dostal hybridný pohon od Renault.

Nissan Juke dostal hybridný pohon od Renault.

1. marca 2022 0 Od spiatocka.sk

Nissan má svoj vlastný hybridný systém e-Power, ktorý je inštalovaný na mnohých modeloch pre rôzne trhy. Tento systém pracuje v sekvenčnom režime. Kolesá sú otáčané elektromotorom a benzínový motor pracuje výlučne v režime generátora na dobíjanie batérie. Crossover Nissan Juke ale takýto systém nedostal.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Nissan Juke dostal systém E-Tech, ktorý debutoval pred dvoma rokmi a teraz sa používa na niekoľkých modeloch Renault, hoci Nissan tento názov nepoužil. Navyše Juke dostal najjednoduchšiu verziu hybridného systému. Najbližším technickým príbuzným hatchback Clio E-Tech.

Pod kapotou je nainštalovaný atmosférický 1,6-litrový benzín (94 k, 148 Nm), ku ktorému je pripojená trojhriadeľová prevodovka bez synchronizátorov a spojky. Prevody sú prepínané vačkovými spojkami, prípadné trhnutia sú vyhladené elektronikou, ktorá koordinuje otáčky kľukového hriadeľa benzínového motora a elektromotora inštalovaného za prevodovkou (49 k, 205 Nm). Pohon je na predné kolesá.

Takýto hybrid sa môže rozbehnúť iba na elektrickú energiu. Prevádzka benzínového motora pri voľnobehu je vylúčená, môže sa pripojiť po začatí pohybu. Prevodovka má dva stupne pre elektromotor a štyri pre benzínový motor. Podľa plánu tento dizajn umožňuje znížiť straty a znížiť spotrebu paliva. Nakoniec je tu štartér-generátor (20 k), ktorý dokáže pomôcť aj benzínovému motoru krútiť kľukovým hriadeľom.

Nissan Juke Hybrid má skromnú batériu s kapacitou 1,2 kWh. Umiestnená je pod podlahou kufra, preto sa objem samotného batožinového priestoru zmenšil zo 422 litrov pri benzínovej verzii na 354 litrov. Nabíjanie batérie zo zásuvky nie je k dispozícii. V čisto elektrickom režime však takýto hybrid dokáže zrýchliť až na 55 km/h.

Nissan Juke Hybrid

K dispozícii je režim e-Pedal, v ktorom je ovládanie zrýchlenia a spomalenia ovládané plynovým pedálom. Vývojári sľubujú, že v meste sa Juke Hybrid dokáže 80 % času pohybovať len na elektrickú energiu. Batériu dobíja nielen spaľovací motor, ale aj rekuperácia pri častom brzdení. Priemerná spotreba paliva je 5,2 l/100 km, čo je o 20 % menej ako pri benzínovom Juke.

Navonok sa hybridná verzia od benzínovej líši novou mriežkou chladiča. Zmenil sa korporátny dizajn, zmenšila sa plocha nasávania vzduchu a pred chladič boli nainštalované automatické žalúzie, ktoré sa otvárajú len v prípade potreby. Prepracované boli chrániče a podložky pod spodkom a pred kolesami, zväčšil sa spojler na piatych dverách. To všetko kvôli zníženiu aerodynamického odporu, hoci hodnota Cd nie je uvedená. Napokon sú tu nové kolesá s priemerom 19-palcov.

Neexistujú žiadne obrázky interiéru, ale zmeny sú sotva viditeľné. Namiesto tachometra sa objavila stupnica energetickej bilancie a v ponuke palubného počítača sa objavili nové časti elektromobilita. Nissan Juke Hybrid sa na európskom trhu začne predávať v lete.