Mazda mieri do prémiového segmentu. V úmysle má tlačiť na Lexus.

Mazda mieri do prémiového segmentu. V úmysle má tlačiť na Lexus.

28. februára 2022 0 Od spiatocka.sk

Nie je žiadne tajomstvo, že japonská automobilka Mazda mieri do prémiového segmentu. Už teraz majú modely kvalitne spracovaný interiér a vozidlá Mazda sa vyznačujú aj vyššou kvalitou. V budúcnosti však pre plnohodnotné prémiové modely bola vyvinutá nová platforma s pozdĺžne uloženým motorom a pohonom zadných kolies. Prvorodeným z tejto architektúry bude SUV Mazda CX-60, ktorého debut je naplánovaný na 8. marca. Medzitým existuje všeobecný obraz o tom, ako bude Mazda pracovať v novom segmente pre seba.

Mazda CX-5 2022

Pre Autocar povedal šéf britskej divízie spoločnosti Jeremy Thomson. Mazda nemá v úmysle konkurovať nemeckým prémiovým značkám. Je zbytočné im konkurovať. Spoločnosť je však presvedčená, že na trhu je miesto pre takzvanú japonskú prémiu. Hlavným hráčom v tomto podmienenom segmente zostáva Lexus, ktorý je zastúpený takmer po celom svete. Práve od neho si Mazda mieni uchmatnúť kúsok trhového koláča. Samozrejme, existujú aj Infiniti a Acura, ale tie sa v Európe nepredávajú, takže Jeremy Thomson ich nespomenul.

Za hlavné tromfy v boji o prémiových kupcov považuje Thomson kvalitu áut, dizajn a bohatú štandardnú výbavu. Tu má Mazda v úmysle prekonať svojich japonských konkurentov. Spoločnosť tiež rozvíja elektrifikáciu modelového radu, bez ktorej to v Európe už nie je nikde. Do konca roka 2023 predstaví Mazda päť hybridov, päť plug-in hybridov a tri elektrické vozidlá.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.