Na Mercedes-Benz CLE kupé nadviazal Mercedes-Benz CLE kabriolet.

Na Mercedes-Benz CLE kupé nadviazal Mercedes-Benz CLE kabriolet.

7. februára 2024 0 Od spiatocka.sk

V minulom roku Mercedes-Benz uviedol na trh trh kupé CLE, ktoré má nahradiť dva modely naraz, dvojdverovú triedu C a triedu E a zaujať strednú pozíciu. Súčasne bol ohlásený aj kabriolet, no jeho premiéra sa konala až teraz.

Rovnako ako pri kupé vychádza z predchádzajúcej dvojdverovej triedy C, hoci rozsah zmien je veľký. Nový kabriolet CLE oproti svojmu formálnemu predchodcovi narástol: dĺžka – 4850 mm, šírka – 1861 mm, výška – 1424 mm. Dokonca aj rázvor narástol o 25 mm na 2865 mm. V kabíne je ďalších 72 mm na dĺžku pre kolená zadných jazdcov a 19 mm na šírku v úrovni ramien a lakťov.

Kabriolet má skladaciu strechu, ktorej proces transformácie trvá 20 sekúnd a môže nastať pri rýchlostiach až 60 km/h. Viacvrstvová strecha zabezpečuje pohodlnú celoročnú prevádzku vďaka dobrej izolácii hluku a tepelnej izolácie. Na výber sú tri farby strechy čierna, červená a sivá. Objem kufra je 385 litrov so zdvihnutou strechou alebo 295 litrov so zloženou strechou a operadlo zadného sedadla sa sklápa v pomere 60:40.

Už v základe je kabriolet CLE vybavený systémami Aircap a Airscarf. Prvý pozostáva z dvoch elektrických výsuvných deflektorov (na ráme čelného skla a za sedadlami druhého radu), ktoré sú určené na zníženie turbulencií v prúdení vzduchu a jeho nasmerovanie nad hlavy cestujúcich. „Vzduchový šál“ Mercedes sú vzduchové kanály na opierkach hlavy predných sedadiel, ktoré privádzajú teplý vzduch k ramenám a krkom jazdcov. Obrazovku multimediálneho systému najnovšej generácie MBUX s uhlopriečkou 11,9 palca je možné elektricky nakloniť od 15 do 40 stupňov, aby sa predišlo nepríjemnému odlesku pri otvorenej streche.

Súčasťou výbavy je aj 12,3-palcová uhlopriečka displeja prístrojov a pokročilé obrysové osvetlenie, ktoré je dostupné aj v zadnom rade sedadiel. Voliteľné čalúnenie sedadiel z pravej kože má špeciálnu povrchovú úpravu, ktorá zabraňuje prehrievaniu na prudkom slnku. Na výber je celkovo päť farieb interiéru. Zoznam príplatkov dopĺňa audiosystém Burmester so sedemnástimi reproduktormi, z ktorých štyri sú umiestnené v opierkach hlavy predných sedadiel.

Na začiatku predaja budú v ponuke štyri modifikácie kabrioletu. Najmenej výkonný CLE 200 d (197 k, 440 Nm) je vybavený dvojlitrovým turbodieselom a pohonom zadných kolies. Verzie CLE 200 (204 k, 320 Nm) a CLE 300 (258 k, 400 Nm) poháňa dvojlitrový benzín. Pre „200“ si môžete vybrať typ pohonu (pohon zadných alebo všetkých kolies), ale „300“ má štandardne pohon všetkých kolies.

Pohon 4Matic je dostupný aj vo vrcholnej verzii CLE 450 s trojlitrovým radovým šesťvalcom (381 k, 500 Nm), ktorý dokáže zrýchliť dvojdverák na „stovku“ za 4,7 sekundy. Kabriolet zatiaľ nemá ešte výkonnejšie verzie, hoci kupé sa už dá objednať aj vo verzii AMG. Všetky otvorené CLE sú vybavené deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G-Tronic so zabudovaným 48-voltovým štartér-generátorom, ktorý pridáva 23 koní v prvých sekundách zrýchlenia a 205 Nm.

Začiatok predaja na európskom trhu je naplánovaný na apríl tohto roku. Ceny v Nemecku začínajú od 66 400 eur za verziu CLE 200 a najvýkonnejšia CLE 450 stojí od 88 360 eur.