Mercedes predstavil elektrickú triedu G v sériovej verzii.

Mercedes predstavil elektrickú triedu G v sériovej verzii.

25. apríla 2024 0 Od spiatocka.sk

Mercedes-Benz už dlho „straší“ fanúšikov triedy G elektrickou verziou. Koncepčný automobil bol predstavený pred tromi rokmi. Aby sa konzervatívna verejnosť na takúto premenu lepšie pripravila, rozbehla sa PR kampaň a nakrútila sa séria vtipných krátkych filmov, v ktorých klasická trieda G „absolvuje skúšku“. Na ďalšie osladenie nálady spoločnosť dokonca opustila navrhovaný index EQG. Teraz predstavený sériový elektrický terénny automobil sa volá Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ.

Od nedávno aktualizovaných palivových verzií sa vizuálne líši iba čiernou vložkou namiesto masky chladiča. Maska nie je plná, má ešte niekoľko slotov a lemovanie je LED. Namiesto rezervnej pneumatiky sa vzadu objavil príplatkový „batoh“ pre nabíjací kábel, snehové reťaze a ďalšie vybavenie s hmotnosťou nie väčšou ako 10 kg. Pre zlepšenie aerodynamiky sa objavila mierne zvýšená kapota, upravený spojler vzadu a prídavné blatníky v zadných podbehoch. V dôsledku toho sa koeficient aerodynamického odporu Cd znížil z 0,48 na 0,44.

Súčasťou pohonu sú štyri elektromotory (jeden pre každé koleso) s výkonom 147 koní s jednotlivými dvojstupňovými prevodovkami. Celkový výkon systému je 588 koní a 1164 Nm, čo je ešte viac ako má model Mercedes-AMG G 63 s twin-turbo V8 (585 k, 850 Nm). Verzia AMG je však stále rýchlejšia v zrýchlení na 100 km/h: 4,3 s oproti 4,7 s pre elektromobil. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 km/h.

Problém je v tom, že pohotovostná hmotnosť batériou poháňanej triedy G dosahuje monštruóznych 3085 kg, čo je o 600 kg viac ako pri benzínovej G 500! O nárast sa postarala najmä trakčná batéria so solídnou kapacitou 116 kWh. Jej plné nabitie vydrží na dojazd 470 km (podľa cyklu WLTP) a na dobitie môžete použiť AC (11 kW) alebo DC (200 kW) terminály.

Elektrický Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ si v plnom súlade so svojimi sľubmi zachováva svoj pozoruhodný terénny potenciál. Rámový terénny automobil má stále vpredu nezávislé dvojité lichobežníkové rameno, no namiesto pevnej zadnej nápravy má teraz zavesenie typu De-Dion s hriadeľmi výkyvných náprav (elektromotory sú umiestnené na ráme). Pružiny sú inštalované v kruhu. Svetlá výška je 250 mm, nájazdový uhol 32 stupňov, odjazdový uhol 30,7 stupňa. Hĺbka brodenia je 850 mm, čo je ešte viac ako u jeho benzínových náprotivkov.

Vďaka prítomnosti štyroch elektromotorov je táto trieda G bez diferenciálov, aj keď je zachovaná imitácia ich zámkov: v tomto prípade elektronika jednoducho synchronizuje chod motorov v požadovanom poradí. Okrem toho tlačidlá na aktiváciu zámku, známe z triedy G, umiestnené v strede predného panela, majú teraz inú funkčnosť. Sú zodpovedné za aktiváciu spúšťacieho radu, funkcií G-Turn (otočenie auta na mieste) a G-Steering (zmenšenie polomeru otáčania zablokovaním jedného z kolies).

Iné zásadné rozdiely oproti palivovým verziám v interiéri nie sú. Komplex elektronických asistentov pre jazdu v teréne Offroad Cockpit si zachoval všestranný kamerový systém s funkciou „transparentná kapota“ a získal ďalšie režimy zobrazovania informácií o stave elektrického pohonu.

Elektrické triedy G sa budú vyrábať v tom istom závode v Rakúsku, kde sa vyrábajú všetky ostatné verzie. Vyvolávaciu cenu už oznámili v Nemecku: Mercedes-Benz G 580 s EQ Technology tam stojí minimálne 143-tisíc eur. Nie je také drahé, keď vezmeme do úvahy, že za benzínové AMG G 63 pýtajú od 189-tisíc eur. Pri štarte predaja bude ponúkaná vítaná verzia Edition One, ktorá obsahuje množstvo príplatkovej výbavy, no navyšuje cenu elektromobilu na 193-tisíc eur.