Máme tu nový superšport z Talianska. Dámy a páni, toto je Alfa Romeo 33 Stradale.

Máme tu nový superšport z Talianska. Dámy a páni, toto je Alfa Romeo 33 Stradale.

1. septembra 2023 0 Od spiatocka.sk

V starom psovi je ešte život! Hoci sa Alfa Romeo snaží získať si široké spektrum zákazníkov rozširovaním ponuky crossoverov (po Tonale čoskoro vyjde ešte kompaktnejší model), nezabúda sa ani na poriadne autá. Nový superšport Alfa Romeo 33 Stradale je nielen dôstojným nasledovníkom 8C Competizione, ale aj ideovým dedičom cestného modelu 33 Stradale zo šesťdesiatych rokov, ktorý bol vyvinutý na základe pretekárskeho auta Alfa Romeo Tipo 33.

1967 Alfa Romeo 33 Stradale

S novým supervozom s motorom v strede spoločnosť oživuje tradíciu výroby exkluzívnych automobilov na individuálne objednávky (Fuoriserie). Posledná takáto Alfa bola vyrobená pred viac ako polstoročím, v roku 1969. Preto je počet vyrobených kusov modelu Alfa Romeo 33 Stradale je veľmi skromný. Celosvetovo bude vyrobených iba 33 kópií. Od roku 1967 do roku 1969 sa však vôbec vyrobilo len 13 kusov rovnomenných strojov prvej generácie (plus päť podvozkov pre projekty tretích strán).

Na vzhľade nového kupé pracoval interný tím divízie Alfa Romeo Centro Stile, ktorý sa snažil o modernú interpretáciu starej „tridsiatky“. Zdvíhacie dvere a celkové proporcie sú reprodukované, vrátane jedného dôležitého prvku: najvyšší bod vozidla sa nachádza v strede strechy a nie za horným okrajom čelného skla, ako vo väčšine moderných automobilov.

Jeho základom je monokok z uhlíkových vlákien s hliníkovými zosilňovačmi a pomocnými rámami. Priehľadná zadná kapotáž je vyrobená z polykarbonátu. Alfa Romeo 33 Stradale nemá aktívne aerodynamické prvky a koeficient Cx nie je úžasný (0,375), ale inžinieri sa snažili dosiahnuť dokonalú rovnováhu medzi vztlakom a prítlakom.

Pre dvojmiestny kokpit existujú dve možnosti úpravy: Tributo je koža a hliník a Alfa Corse je z uhlíkových vlákien a Alcantary. Prístroje sú virtuálne, na skle je trojrozmerná projekcia, ale v kabíne nie sú žiadne senzory a dotykové obrazovky. Iba staré kovové pákové spínače, z ktorých niektoré sú umiestnené na stropnej konzole.

Alfa Romeo 33 Stradale má originálny podvozok s dvojitými priečnymi ramenami vpredu aj vzadu. Sú tu nainštalované adaptívne tlmiče a vpredu je hydraulický mechanizmus, ktorý pri rýchlostiach do 40 km / h dokáže zdvihnúť predok vozidla o 50 mm (napríklad pri jazde na rampu). Brzdový systém Brembo má karbón-keramické kotúče a šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové vzadu. Uvádza sa, že pilot továrenského tímu Formuly 1 Valtteri Bottas sa bude venovať jazdeckému dolaďovaniu auta.

Supercar je koncipovaný v dvoch verziách, benzínovej a elektrickej. Teraz je zobrazený iba prvý: štyri zadné výfuky je ťažké prehliadnuť. Za sedadlami sa nachádza motor V6 3.0 biturbo, ktorý je ďalšou evolúciou motora V6 2.9, známeho zo sériových Alf vo verziách Quadrifoglio. Ale ak na týchto strojoch produkuje 510-540 koní, potom pre supercar je zvýšený na 620 koní. Prevodovka je osemstupňový dvojspojkový automat, ktorý posiela výkon výhradne na zadnú nápravu cez elektronicky riadenú uzávierku diferenciálu.

K dispozícii sú jazdné režimy Strada a Pista (cesta a dráha), stabilizačný systém je však možné úplne vypnúť. Na stovku benzínové kupé s hmotnosťou pod 1,5 tony by malo zrýchliť pod tri sekundy: presnejšie parametre budú zverejnené po všetkých testoch. Maximálna rýchlosť je 333 km/h. A bude to posledné superauto Alfy Romeo poháňané benzínom.

Elektrická verzia má rovnakú 800-voltovú konštrukciu ako kupé Maserati GranTurismo Folgore. Tri motory produkujú „vyše 750 k“: jeden je umiestnený na prednej náprave a dva na zadnej. Kapacita batérie je 102 kWh, no využiť sa dá len 90 kWh. Odhadovaný dojazd na jedno nabitie je 450 km. Elektrická Alfa Romeo 33 Stradale bude citeľne ťažšia ako benzínová: takmer 2,1 tony! Maximálna rýchlosť bude o niečo nižšia (310 km/h), ale čas zrýchlenia na „stovku“ by mal byť porovnateľný (menej ako tri sekundy).

Výrobu superáut bude realizovať štúdio Touring Superleggera, prvá komerčný kus bude kupujúcemu odovzdaný až v decembri 2024. Alfa Romeo tvrdí, že všetkých 33 exemplárov je už objednaných. Cena každého je približne dva milióny eur, teda ide o najdrahšiu novú Alfu v histórii. Alfu Romeo čaká dlhá procedúra individualizácie týchto strojov („identické nebudú!“). Kupujúci si dokonca môžu vybrať posledných osem znakov VIN! Zaujímalo by ma, aký bude nakoniec pomer medzi benzínovými a elektrickými verziami.