Labutia pieseň Huayry. Toto nový hyperšport Pagani Imola Roadster.

Labutia pieseň Huayry. Toto nový hyperšport Pagani Imola Roadster.

26. novembra 2023 0 Od spiatocka.sk

Hyperšport Huayra, ktorý sa objavil v roku 2011, sa stal druhým modelom spoločnosti Horatio Pagani a nahradilo legendárnu Pagani Zonda. Zdalo by sa, že pred rokom bol predstavený tretí model kupé Pagani Utopia. Huayra sa však s odchodom do dôchodku stále neponáhľa! Bola predstavená jeho ďalšia verzia, Pagani Imola Roadster.

Pôvodná Imola sa objavila pred tromi rokmi: napriek samostatnému názvu ide len o modifikáciu Huayra. Kupé, vyrobené len v šiestich kópiách (päť komerčných plus jeden osobne pre Horatio Pagani) a pomenované po legendárnom talianskom autodrome, bolo v podstate pretekárskym autom povoleným na verejných komunikáciách. Imola sa mohla pochváliť vyvinutým aerodynamickým bodykitom a motorom AMG V12 6.0 biturbo s výkonom 838 koní a 1100 Nm. Na odľahčenie auta bola použitá špeciálna „ľahká“ farba karosérie. Výsledkom bolo pôsobivých 1246 kg suchej hmotnosti.

Pagani Imola

Nové Pagani Imola Roadster nie je len otvorenou verziou kupé spred troch rokov. Pri vytváraní roadsteru bolo použitých veľa riešení, ktoré boli testované na okruhovom hyperaute Huayra R, ktorý sa objavil po predstavení Imola v roku 2021. Napríklad aerodynamická zadná časť bola prepracovaná na základe dizajnu Erka, najmä bočné kapotáže.

Pagani Huayra R

Nápadný je najmä gigantický zadný difúzor po celej šírke auta a bočné „plutvy“, ktoré zároveň slúžia ako vzpery krídel. Aj keď tieto prvky boli do roadsteru prenesené zo základného kupé Pagani Imola. Pri rýchlosti 280 km/h je zadná časť schopná generovať prítlak ekvivalentný 600 kg.

Podvozok bol vyrobený s použitím Carbo-Titanium HP62-G2 a Carbo-Triax HP62 (čiže zmes uhlíkových vlákien a titánu), na lakovanie bol použitý náter Acquarello Light, čím sa ušetrilo ďalších 5 kg. Účinné brzdenie v takýchto rýchlostiach zabezpečujú karbón-keramické brzdy Brembo. Kolesá sú obuté do pneumatík Pirelli P Zero Trofeo RS špeciálne vytvorených pre hyperroadster. Maximálne preťaženie môže dosiahnuť 2,2 g v zákrutách aj pri brzdení.

Rovnako ako kupé, aj Imola Roadster má motor AMG V12 6.0 biturbo, ale o niečo výkonnejší, 850 k. Krútiaci moment je rovnakých 1100 Nm v rozsahu od 3600 do 5600 ot./min. Tento výkonný motor je spojený so sedemstupňovou sekvenčnou prevodovkou Xtrac. Vďaka tomu je roadster so suchou hmotnosťou 1260 kg schopný zrýchliť na 350 km/h (elektronicky obmedzená). Čas zrýchlenia na „stovku“ sa neuvádza.

Celkovo bude vyrobených osem hyperáut Pagani Imola Roadster a každé z nich bude jedinečné, pretože rozsiahlu individualizáciu zabezpečuje divízia Pagani Grandi Complicazioni.