Hyundai predstavil novú Konu Hybrid. Čo ponúkne a na aké technológie sa môžeme tešiť?
28. augusta 2019Kórejská automobilka Hyundai napreduje v elektrifikácii svojich vozidiel. Však už teraz majú v ponuke Konu Electric, Ioniq Electric, ale aj Ionig Hybrid, či Plug-In hybrid. Lenže automobilka pokračuje ďalej v elektrifikácii svojich vozidiel a len včera bola predstavená Kona Hybrid.
Asi najzaujímavejšou novinkou na Kone Hybrid bude pohon. O ten sa stará 1,6 litrový benzínový štvorvalec GDi s výkonom 105 koní. Motoru asistuje ešte synchrónny elektromotor s permanentným magnetom a výkonom 43,5 k. Spoločný výkon je 141 koní a krútiaci moment je 265 Nm. Lítium-iónové batérie majú kapacitu 1,56 kWh a motor je prepojený so 6-stupňovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou DCT.
Kona Hybrid dostane aj nový systém Bluelink. Cez tento systém je možné na diaľku pomocou smartfónu zamknúť alebo odomknúť vozidlo. Okrem toho Kona Hybrid prichádza aj s novou službou Hyundai LIVE. Táto služba ponúkne automatické informácie o počasí, premávke, o čerpacích staniciach a ich cenách, ale aj dokáže nájsť aj rôzny bod, ktorý si šofér zadá. Dokonca táto služba ponúka aj varovanie pred radarmi (Ak to krajina umožňuje). Toto sa mi veľmi páči, ale vedel by som si túto možnosť predstaviť v i30 N. Táto funkcia je bezplatná na päť rokov a zatiaľ nevieme, či bude dostupná na Slovensku. Za príplatok môže byť interiér vybavený 10,25″ dotykovým displejom, ktorý ponúka ovládanie hlasom v šiestich jazykoch. Taktiež displej ponúka dve verzie domovskej obrazovky, v ktorej si môže šofér upravovať widgety podľa seba. V základe nájdeme 7″ dotykový displej s funkciou Android Auto a Apple CarPlay.
Keďže sa jedná a moderné hybridné vozidlo, tak v jeho výbave nesmú chýbať ani asistenčné systémy. V ponuke nájdeme technologický balík Hyundai SmartSense. Tento najmodernejší asistenčný systém neustále monitoruje prostredie okolo vozidla a chráni posádku pred možnou nehodou. Okrem toho bude v ponuke aj inteligentný tempomat s funkciou Stop & Go. Ten ponúka pokročilé bezpečnostné prvky vrátane automatického brzdenia. Tempomat používa predný radarový senzor na udržiavanie konštantnej rýchlosti a vzdialenosti od vozidla vpredu. Ak sa premávka zastaví, tak systém Stop & Go zabrzdí vozidlo až pokiaľ sa premávka zasa nerozbehne. Ak premávka stojí viac ako tri sekundy, tak vodič musí znova aktivovať systém pomocou plynu alebo pomocou tlačidla na volante.
Úplne nový model Kona Hybrid je taktiež štandardne vybavený aj elektronickou parkovacou brzdou (EPB).