Genesis GV80 prešiel faceliftom. Pribudla aj verzia GV80 Coupe.

Genesis GV80 prešiel faceliftom. Pribudla aj verzia GV80 Coupe.

24. septembra 2023 0 Od spiatocka.sk

Len pred týždňom celkový počet predaných áut Genesis prekročil hranicu jedného milióna. Bestsellerom sa podľa očakávania stal sedan Genesis G80 (391 tisíc kusov), pretože sa vyrába od roku 2016 a stal sa tak druhým modelom novovytvorenej značky. A druhým v celkovom objeme predaja bolo SUV GV80. Od začiatku roka 2020 sa predalo 174 tisíc áut. A teraz GV80 prešlo plánovaným restylingom, ktorý sa bude zhodovať aj s debutom verzie kupé.

Vľavo – bolo, vpravo – stalo sa

Vonkajšie zmeny sú menšie. Maska chladiča má teraz dvojité diagonálne lišty, zmenila sa konfigurácia prívodov vzduchu v nárazníku a rozšíril sa chrómový dekor. Dvojité LED svetlomety majú rovnaký tvar, ale teraz sú vyrobené pomocou matricovej technológie MLA (Micro Lens Array). Plus nový lem zadného nárazníka, iný dizajn kolies (20 alebo 22 palcov) a prepracovaná paleta farieb karosérie.

Zmeny v kabíne sú väčšie. GV80 má novú palubnú dosku, na ktorej je jediný 27-palcový OLED displej bez priezoru, ktorý je zodpovedný za ovládanie nástrojov aj multimediálneho systému: medzi týmito dvoma zónami nie je žiadne fyzické oddelenie. Volant je teraz trojramenný namiesto nezvyčajného dvojramenného. Nová je aj stredová konzola, aj keď celý panel klimatizácie s tlačidlami a gombíkmi zostal zachovaný. Zmenil sa aj stredový tunel: voliče sú teraz iné a držiaky nápojov stratili kryty. Rozšírila sa ponuka elektronických asistentov.

Najdôležitejšou zmenou z hľadiska techniky je opustenie trojlitrového turbodieselu (278 k): už nie je v kórejskej ponuke, aj keď je možné, že zostane na exportných trhoch. Benzínové turbomotory sú rovnaké: štvorvalec 2,5 (304 k, 422 Nm) a šesťvalec 3,5 (380 k, 530 Nm). Predné brzdy s pevnými strmeňmi sa na GV80 objavili už pred dvoma rokmi a pruženie s adaptívnymi tlmičmi meniacimi tuhosť podľa údajov z prednej kamery tu bolo od začiatku.

No a hlavnou novinkou je Genesis GV80 Coupe. Toto vozidlo bolo predstavené ako koncepčný automobil ešte na jar, no teraz sa stalo sériovým vozidlom. Ide o prvé SUV značky Genesis v tvare kupé a jeho vývojári išli v stopách BMW X6 a Mercedes-Benz GLE Coupe: tvar karosérie kórejského auta je podobný. Ale existovalo niekoľko originálnych riešení. Napríklad zadný spojler je inšpirovaný minuloročným  konceptom Genesis X Speedium Coupe.

Verzia Coupe je o 25 mm dlhšia (4965 mm) a o 5 mm nižšia (1710 mm) ako štandardná GV80. Toto vozidlo má iné nárazníky a mriežku chladiča a pod hlavným „grilom“ sú vytvorené štyri ďalšie štrbiny. Plus tu máme iný dizajn kolies (tiež s priemerom 20 alebo 22 palcov). Interiér obsahuje obloženie z uhlíkových vlákien a volant s obrubeným vencom. Zadná strana druhého radu je rozdelená na tri časti v pomere 40:20:40. Kupé samozrejme nemá tretí rad sedadiel, ktorý sa ponúka pre bežné GV80.

Genesis GV80 Coupe sa ponúka s rovnakými benzínovými turbomotormi 2,5 a 3,5 (obe verzie s pohonom zadných alebo všetkých kolies). Okrem toho však existuje tretia, najsilnejšia modifikácia, v ktorej je motor V6 3,5 vybavený 48-voltovým elektrickým preplňovaním (tento motor debutoval na sedane Genesis G90). Výkon je v tomto prípade zvýšený na 415 koní a 549 Nm a štandardne je nainštalovaný pohon všetkých kolies. Preladená je osemstupňová automatická prevodovka, pribudol najextrémnejší jazdný režim Sports+ a tiež launch control. Bohužiaľ, dynamické parametre ešte neboli zverejnené.

Celá aktualizovaná rozšírená rodina by mala vstúpiť na kórejský trh v októbri. Následne začnú exportné dodávky.