Garagisti & Co GP1 Supercar ponúka V12 s manuálnou prevodovkou.

Garagisti & Co GP1 Supercar ponúka V12 s manuálnou prevodovkou.

13. augusta 2025 0 Od spiatocka.sk

Vo svete elektromobilov, autopilotov a všadeprítomných dotykových obrazoviek sa stali obzvlášť cennými tie naj„analógovejšie“ autá. Platí to najmä pre segment malých superáut, kde je dôležité maximálne zapojenie do jazdy a jednoducho odlišnosť od ostatných predstaviteľov automobilového priemyslu. Na tejto vlne vznikol napríklad hyperšport Nilu27 od Sašu Selipanova a mnoho rôznych restomódov. Britská spoločnosť Garagisti & Co teda pri vytváraní svojho prvého modelu GP1 použila najanalógovejší recept.

Spoločnosť Garagisti & Co síce pochádza z Británie, ale vedie ju Talian Mario Escudero. Preto neprekvapuje, že kupé GP1 má v sebe poriadny podiel talianskeho ducha. Dokonca aj názov Garagisti pochádza zo slovníka Enza Ferrariho, ktorý toto slovo používal pohŕdavo na označenie mnohých malých britských firiem, ktoré kazili náladu slávnej talianskej stajne na tratiach Grand Prix v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch.

Navyše, vzhľad superauta Garagisti & Co GP1 má mnoho odkazov na taliansku klasiku a dielo slávneho Marcella Gandiniho. Vzhľad superauta vytvoril bývalý dizajnér Bugatti a Rimacu Angel Guerra, ktorý mal za úlohu vytvoriť moderný imidž inšpirovaný legendami minulosti (napríklad superautá Lancia Stratos Zero a Lamborghini Countach). Zadná časť s vystavenou prevodovkou (nachádza sa priamo v zadnom previse) a elegantné kolesá v štýle „telefónneho disku“ pôsobia obzvlášť taliansky.

Interiér nového modelu je tiež vyrobený v neoklasicistickom štýle a je takmer úplne bez moderných prvkov vrátane obrazovky mediálneho systému. V strede sa však nachádza stúpajúca páka „mechaniky“, orámovaná veľkými fyzickými tlačidlami a prepínačmi. Interiér GP1 je potiahnutý pravou kožou, ktorá skrýva modernú konštrukciu z uhlíkových vlákien. Okrem toho sa sľubuje dobrá zvuková izolácia a priestranný kufor, čo umožní používať superauto na relatívne dlhé cesty.

Dizajn modelu Garagisti & Co GP1 je zložený prevažne z bežne dostupných komponentov, čo nie je prekvapujúce pre malú, začínajúcu automobilku. Za monokok a chvostovú časť z uhlíkových vlákien, ako aj za ich aerodynamický vývoj, je zodpovedná britská spoločnosť DEXET Technologies. Maximálny prítlak je ekvivalentný 850 kg. Podvozok a zavesenie kolies sú zostavené z komponentov od spoločností Brembo a Öhlins. Za kokpitom, v základni, sa nachádza atmosférický 6,6-litrový motor V12 od spoločnosti Italtecnica (ktorá dodáva motory aj iným malým automobilkám). Tento motor dosahuje výkon 800 koní pri 9 000 otáčkach za minútu a maximálny krútiaci moment je 700 Nm. Motor spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou Xtrac, ktorá prenáša všetku trakciu na zadnú nápravu. Vzhľadom na suchú hmotnosť iba 1 000 kg sľubuje dynamika hurikánu, hoci presné parametre ešte neboli zverejnené.

Bolo však oznámené, že bude vyrobených 25 superáut Garagisti & Co GP1, pričom každé z nich bude stáť najmenej 2,45 milióna libier (3,3 milióna dolárov). Auto momentálne prechádza záverečným testovaním, ale presný dátum začiatku malosériovej výroby nebol oznámený.