Fiat Tipo Sport Combi  1,6 MultiJet s označením Sport športovec nieje.

Fiat Tipo Sport Combi 1,6 MultiJet s označením Sport športovec nieje.

1. januára 2020 0 Od Ľuboš Surovič

V novom redakčnom teste sa nám do rúk dostal nový Fiat Tipo sport combi. Prečo práve označenie šport? Musím sa priznať, že keď som prvý krát uvidel nové Tipo svojim designom ma naozaj zaujala pekná línia, ktorá sa ťahá od prednej časti auta až po koniec. Táto línia je naozaj formovana a tvarovaná do športova. Naznačujú to aj krásne disky, na ktorých je Fiat obutý. Taktiež predná maska s riedkou mriežkov a chrómové spätné zrkadlá naznačujú, že by malo ísť o športové vozidlo. Ale v čom je teda problém? Su to motorizácie! Nám sa na test dostal najsilnejší dieselový agregát s výkonom 120 koní, čo pri váhe vozidla cez 1,2 tony určite nieje dostačujúce. Auto je vybavené 6-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá taktiež má svoje chyby. Nesmieme zabudnúť ani na automatický štart-stop systém, ktorý by v tomto aute naozaj nemusel byť, ale dosť bolo kritizovania a poďme sa teda pozrieť na auto jednotlivo.

Design:

Tak ako som už spomínal na prvý pohľad je Tipo pekné auto, ktoré záujme svojim dizajnom. Určite sa bude toto vozidlo páčiť veľa ľudom. Avšak myslím si, že toto vozidlo sa bude páčiť skôr ľuďom, ktorý chcú pekné auto a nepotrebujú športový charakter auta. Taktiež aj cena okolo 29 000 chf je lákavá. Budúceho majiteľa tohto auta určite zaujme jeho predná maska, 18-palcove disky, ale aj interiér ktorý je v šedej farbe, ale s čiernymi doplnkami Piano, ktoré dodávajú autu nádych športového designu a elegancie. Taktiež netreba zabudnúť povedať o chrómových spätných zrkadlách a kľučkách vo farbe karosérie. Čo sa týka už samotného interiéru, tak ten sa naozaj vydaril. Vidieť, že Taliani stále vedia robiť pekný dizajn.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Motorizácia

V našom teste sme mali možnosť vyskúšať 1,6 litrový diesel s názvom Multijet s výkonom 120 koní, no tak ako som už hovoril tento motor nemá dostatočný výkon pre toto auto, ale na druhej strane musím povedať, že pri mestskej jazde som sa s autom zmestil tesne nad 6 litrov paliva. Presne 6,2 litra, čo je veľmi slušný výkon na takto veľké a ťažké auto. Takže ak prižmúrim oči, tak aj ten nedostatok výkonu sa dá prepáčiť. Samozrejme záleží od toho čo od auta očakávate.

Posádka

Fiat Tipo určite zaujme hlavne ľudí, ktorý majú nároky na priestor. Pri mojej výške 178cm a váhe 95kg mi priestor bohate postačoval a ešte ho bolo na rozdávanie. Sedenie je veľmi pohodlné a aj napriek tomu, že pri talianskych autách na to nie sme zvyknutý, tak sedadlá veľmi dobre podržia aj pri ostrejších zákrutách. Auto je 5 miestne a pohodlne sa v ňom naozaj odvezú piati členovia posádky plus batožina. Ak sme u batožiny kufor o veľkosti viac ako 500 litrov naozaj postačuje na všetky bežné pohodlie a preto sa nemusíte báť, že by ste nezvládli aj dlhšiu cestu.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Výbava

V našom teste sme dostali Fiat Tipo vo výbave S design, tak sa poďme pozrieť čo všetko tu nájdeme
-Zadná parkovacia kamera
– Nastaviteľná bedrová opierka vodiča
– Zadné parkovacie senzory
– UConnect rádio s navigáciou, 7″ dotykovou obrazovkou, hands-free Bluetooth, ovládaním
na volantu, USB, rádio 6 reproduktormi a DAB, nastaviteľná bedrová opierka na sedadle vodiča a iné.

Celkovo môžem povedať, že Tipo aj keď má svoje muchy na mňa urobilo dojem a som presvedčený, že si nájde svojich fanúšikov. Pokiaľ hľadáte rodinné auto za priaznivú cenu, tak Tipo je pre vás ako stvorené. Myslím, že toto auto sa hodí na každodenné situácie a bude pre vás dobrým spoločníkom na vašich cestách.

Test Fiat Tipo