Ferrari 296 Speciale Coupé a Roadster: Najpriateľskejšie úpravy pre vodiča v ponuke.

Ferrari 296 Speciale Coupé a Roadster: Najpriateľskejšie úpravy pre vodiča v ponuke.

1. mája 2025 0 Od spiatocka.sk

Ferrari vždy vydáva pokročilejšie a na vodiča orientované verzie svojich menších modelov s motorom uprostred približne v polovici ich životného cyklu. Medzi takéto úpravy patrili superautá 360 ​​Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale a 488 Pista. Teraz sa objavila podobná verzia pre hybridný model Ferrari 296 GTB a súčasne sa predstavujú aj kupé 296 Speciale a roadster 296 Speciale A.

V prvom rade sa hybridný superšport stal o 50 koní výkonnejším ako základná verzia: celkový výkon pohonu teraz dosahuje 880 koní. Dvojnásobne preplňovaný motor 3.0 V6 modelu F163 má titánové ojnice, zosilnené piesty a ľahký kľukový hriadeľ. Kompresný pomer sa zvýšil o 7 % (na 9,4:1), chladiace a mazacie systémy sa stali účinnejšími a turbodúchadlá získali dodatočnú tepelnú izoláciu. Na upevnenie hlavy valcov sa používajú titánové skrutky. V dôsledku toho sa hmotnosť motora znížila o 9 kg a jeho výkon sa zvýšil zo 663 koní a 740 Nm na 700 koní a 755 Nm. Merný výkon dosiahol 234 koní na liter pracovného objemu oproti 221 koní pre základné Ferrari 296 GTB. Okrem toho, vďaka prekonfigurovanému výfukovému systému a iným rezonátorom, motor získal ešte ostrejší hlas.

Elektromotor, umiestnený medzi motorom a osemstupňovým automatom, sa tiež stal výkonnejším: 180 koní oproti 167 koní pre základný model. Je pravda, že týchto ďalších 13 koní je k dispozícii iba v novom extrémnom jazdnom režime Qualify. Okrem toho vďaka novému interakčnému programu medzi elektromotorom a „robotom“ dochádza k radeniu prevodových stupňov ešte rýchlejšie a poklesy trakcie sú kompenzované elektromotorom. Trakčná batéria s kapacitou 7,45 kWh zostáva štandardom.

Vďaka všetkým trikom, vrátane zvýšeného použitia uhlíkových vlákien na diely karosérie, sa suchá hmotnosť kupé Ferrari 296 Speciale znížila o 60 kg (na 1 410 kg). Speciale A Roadster so sklápateľnou pevnou strechou je očakávane ťažší: 1 490 kg. Pomer výkonu a hmotnosti kupé dosiahol rekord pre Ferrari s pohonom zadných kolies: 1,60 kg/k. Je pravda, že dynamické parametre sa mierne zmenili: čas zrýchlenia na 100 km/h je 2,8 s (namiesto 2,9 s u základného modelu), na 200 km/h je to 7,0 s (namiesto 7,3 s). Roadster zrýchli na 200 km/h za 7,3 s. Maximálna rýchlosť sa vôbec nezmenila: viac ako 330 km/h, bez ohľadu na typ karosérie.

Modifikácia Ferrari 296 Speciale však nie je pozoruhodná ani tak svojimi dynamickými vlastnosťami, ako skôr vzrušujúcejšou ovládateľnosťou a zapojením vodiča. Aspoň to tvrdí výrobca. Aby sa to dosiahlo, bolo odpruženie spevnené a svetlá výška sa znížila o 5 mm. Používajú sa titánové pružiny a tlmiče Multimatic sú prevzaté z pretekárskeho auta Ferrari 296 GT3. V dôsledku toho sa uhly náklonu znížia o 13 % a priečne zrýchlenie sa zvýši o 4 % v porovnaní so základným modelom 296 GTB. 20-palcové kolesá z uhlíkových vlákien sú obuté do špeciálne zvárených pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2.

Aerodynamika zohráva tiež dôležitú úlohu pri zlepšovaní ovládateľnosti, čo zároveň určilo všetky vonkajšie vlastnosti verzie Speciale v porovnaní s pôvodným autom, pretože sú striktne funkčné. Nová predná kapotáž má zväčšenú plochu nasávania vzduchu a vyvinutý rozdeľovač s koncami pri podbehoch kolies. Predné veko kabíny má teraz ďalšie vzduchové kanály a v jeho strede je otvor pre prúdenie vzduchu, ktoré vychádza zo strednej časti nárazníka. Toto riešenie zvyšuje prítlak a odstraňuje časť vzduchu spod dna.

Vzadu sa objavili dve bočné krídla, ktoré tiež zvyšujú prítlak a navyše znižujú odpor vzduchu. Štandardný výsuvný spojler zostáva zachovaný, ale získal rýchlejší elektrický pohon a dodatočnú medzipolohu. Nový kryt motorového priestoru tiež prispieva k zvýšeniu prítlaku. Rovnako ako aj vyvinutejší difúzor v zadnom nárazníku. Výsledkom všetkých úprav bol prítlak 435 kg, ktorý Ferrari 296 Speciale vyvinie pri rýchlosti 250 km/h, čo je o 20 % viac ako v základnej verzii. Okrem toho sa tvrdí, že prúdenie vzduchu zlepšuje chladenie motora, prevodovky a bŕzd.

Zmeny nastali aj v interiéri superauta. Napríklad sa objavili nové panely dverí z uhlíkových vlákien s upraveným usporiadaním kľučiek a reproduktorov audiosystému. Centrálny tunel je tiež vyrobený z uhlíkových vlákien a vyznačuje sa vyvýšenou ovládacou konzolou vrátane nezvyčajného voliča prevodovky, ktorý odkazuje na klasické otvorené radiace páky superáut Ferrari z minulosti.

Pre verziu Ferrari 296 Speciale bola vytvorená špeciálna zelená farba karosérie Verde Nürburgring. Okrem toho bola podľa výberu zákazníka pripravená špeciálna schéma lakovania s jedným alebo dvoma pozdĺžnymi pruhmi a číslom boku od 00 do 99. Samotný model Ferrari 296 Speciale nemá limitovanú edíciu a je už k dispozícii na objednávku.