Elektrické Volvo XC40 a C40 dostalo pohon zadných kolies namiesto predných.

Elektrické Volvo XC40 a C40 dostalo pohon zadných kolies namiesto predných.

6. decembra 2022 0 Od spiatocka.sk

Volvo vylepšilo svoje juniorské elektrické autá a opäť, ako pri restylingu minulú sezónu, to verejne neoznámilo. Na produktových weboch značky sa však už objavili informácie o autách a ukázalo sa, že práce prebiehali v dosť veľkom rozsahu. Nie je to vtip. Základné elektrické verzie Volvo XC40 Recharge a Volvo C40 Recharge zmenili typ pohonu!

Inžinieri spoločnosti Volvo v skutočnosti len naplno využili flexibilitu, ktorú elektrické vozidlá ponúkajú na začiatku, s motormi umiestnenými priamo na náprave. A ak dizajn zahŕňa motory na oboch nápravách (ako platforma CMA), potom je možné vyrobiť verziu s pohonom jednej nápravy, celkovo s pohonom zadných aj predných kolies. Inžinieri spoločnosti Volvo sa pôvodne rozhodli pre prednú časť. Volvo XC40 Recharge Single Motor sa objavilo na jeseň minulého roka a podobné Volvo C40 Recharge Single Motor v tvare kupé vyšlo o niekoľko mesiacov neskôr. Vpredu bol nainštalovaný elektromotor s výkonom 231 k a 330 Nm. Teraz bolo vozidlo prepracované.

Odteraz sú jednomotorové elektrické XC40 a C40 s pohonom zadných kolies a na výber sú dve verzie. V „základe“ motor produkuje 238 koní a rovnakých 330 Nm a kapacita batérie teraz závisí od typu karosérie. V modeli C40 v tvare kupé sa nezmenil (69 kWh), no dojazd sa znížil zo 415 na 408 km. A v crossoveri XC40 narástla kapacita batérie na 73 kWh, aby dojazd na jedno nabitie zostal na rovnakej úrovni (400 km). Čas zrýchlenia na „stovku“ je pre oba modely rovnaký (7,4 s), no obmedzenie maximálnej rýchlosti bolo posunuté zo 160 na 180 km/h.

SUV s pohonom zadných kolies sú navyše ponúkané vo variante Extended Range. Batéria je v tomto prípade dimenzovaná na 82 kWh, aj keď výkon motora na zadnej náprave je zvýšený na 252 koní a 420 Nm. Dojazd na jedno nabitie je 510 km pre model XC40 a 520 km pre model C40. To všetko zároveň nijako neovplyvnilo dynamické parametre. Spolu s novou batériou ale autá dostali ďalšiu 200 kW DC nabíjačku namiesto základných 150 kW.

Modernizácia sa dotkla aj špičkových verzií Twin Motor s pohonom všetkých kolies. Ak predtým mali dva rovnaké elektromotory (každý 204 k a 330 Nm), teraz sa kladie dôraz na zadnú nápravu. Je tam nainštalovaný motor s výkonom 245 k a 420 Nm a predný produkuje iba 163 koní a 250 Nm. Celkovo vyjde rovnakých 408 koní ako doteraz a krútiaci moment narástol zo 660 na 670 Nm. Kapacita batérie vzrástla zo 78 na 82 kWh. Ale v prípade vozidiel s pohonom všetkých kolies sa výmena elektromotorov a revízia logiky ich práce prejavila výrazným zvýšením dojazdu. Ak predtým mohli prejsť 400 km na jedno nabitie v kombinovanom cykle, teraz má XC40 dojazd 480 km a C40 – 500 km! Dynamické charakteristiky sú rovnaké. Zrýchlenie na „stovku“ trvá 4,9 a 4,7 s, maximálna rýchlosť je 180 km h.

V exteriéri a interiéri nie sú žiadne zmeny. Modernizované elektrické vozidlá sú už dostupné na objednávku v Európe. Napríklad v Nemecku stojí Volvo XC40 Recharge so zadným náhonom od 47 500 eur (plus 2 700 k predchádzajúcej cene), verzia Extended Range sa odhaduje na minimálne 53 000 eur a za crossover s pohonom všetkých kolies si pýtajú minimálne 59 950 eur. Volvo C40 v tvare kupé tiež stojí od 47 500 eur, ale príplatok za ostatné verzie je vyšší: Extended Range – minimálne 54 500 eur, pohon všetkých kolies – 66-tisíc eur.