Do Európy dorazil nový Ford Mustang s motorom V8.

Do Európy dorazil nový Ford Mustang s motorom V8.

3. februára 2024 0 Od spiatocka.sk

Chevrolet Camaro a Dodge Challenger boli nedávno ukončené, ale Ford Mustang nielenže zmenil svoju generáciu, ale rozširuje aj svoju predajnú oblasť! Nový Mustang sa dostal na európsky kontinent a legendárny ponycar je zatiaľ Európanom ponúkaný len s výkonnými motormi V8, hoci vo svojej domovine môže byť aj štvorvalec! Okrem toho bude v Európe k dispozícii mimoriadne výkonná verzia Mustang Dark Horse.

Euro-Mustang je zvonku prakticky na nerozoznanie od „amerického“. Iná platforma pre prednú poznávaciu značku a prispôsobená svetelná výbava nijako neovplyvnili imidž modelu. Dostupné sú ale nové farby karosérie. Modrá Ember a Vapor, ako aj žltá Splash. Kupujúci si môžu vybrať zo šesťstupňovej manuálnej prevodovky Getrag alebo desaťstupňovej automatickej prevodovky. V „základe“ je už nainštalovaný balík Performance, ktorý obsahuje väčšie brzdy Brembo a diferenciál s obmedzenou svornosťou a za príplatok je k dispozícii adaptívne odpruženie MagneRide.

Po dosiahnutí Európy stratil Mustang veľa „koní“ a to je hlavné nepríjemné prekvapenie, ktoré čaká na miestnych kupcov. Dôvodom je prispôsobenie motorov Euro-6d. Napríklad v európskej špecifikácii Ford Mustang GT (kupé alebo kabriolet) s atmosférickým motorom V8 5.0 má len 446 koní a 540 Nm, pričom v Amerike rovnaký motor produkuje 487 koní a krútiaci moment 562 Nm. Okrem toho je v USA k dispozícii výfukový systém s aktívnymi klapkami, ktorý zvyšuje výkon na 493 k. a krútiaci moment 563 Nm. Euro kupé s manuálnou prevodovkou dokáže zrýchliť na 100 km/h za 5,4 sekundy a s automatickou prevodovkou za 5,0 sekundy.

Výkony vrcholnej verzie Dark Horse sa ešte viac zredukovali. Motor „tmavého koňa“ (rovnaký V8 5.0) produkuje 453 koní a rovnakých 540 Nm namiesto zámorských 507 koní a krútiaci moment je 567 Nm. Takže črtami variantu Dark Horse zostáva preladený podvozok s dodatočným vystužením, hrubší stabilizátor vzadu a tuhšie tlmiče vpredu a 19-palcové kolesá obuté do pneumatík Pirelli P Zero PZ4. Čas zrýchlenia na „stovku“ je 5,2 s pre kupé s manuálnou prevodovkou a 4,4 s pre verziu s preladenou automatickou prevodovkou.

Ceny v Európe sú zároveň tradične vyššie ako v Amerike. Napríklad v Nemecku začína Ford Mustang GT na 59 900 eur oproti 42 710 dolárom v USA. A extrémny Mustang Dark Horse sa odhaduje na minimálne 72 500 eur, hoci Američanom účtujú 59 485 dolárov.