Dánska spoločnosť Zenvo Automotive funguje od roku 2007, no za celý čas vyrobila len niekoľko desiatok superšportov vlastnej konštrukcie. Oficiálne sú všetky uvoľnené autá Zenvo rozdelené do dvoch generácií (s indexmi ST1 a TS1), ale majú rovnaký charakteristický dizajn a kompresorové motory V8 založené na blokoch GM. A teraz Zenvo otvára skutočne novú kapitolu svojej histórie: predstavuje hypercar s názvom Aurora.
Toto auto bolo vytvorené od nuly a má takmer nulovú unifikáciu s predchádzajúcimi produktmi spoločnosti. Aj navonok je kupé Zenvo Aurora podobné predchádzajúcim modelom, až na tvar prednej kapotáže, pretože na všetkých autách pracoval rovnaký interný dizajnér Christian Brandt. Nový hyperšport má úplne iný dizajn a je vybavený motorom V12.
Je postavený na novej architektúre s názvom Zenvo ZM1, na vývoji ktorej sa podieľala španielska inžinierska kancelária Managing Composites (z jej predchádzajúcich diel znovu oživený Hispano Suiza). Centrálny monokok doplnený o predný a zadný pomocný rám je vyrobený z uhlíkových vlákien. Hmotnosť celej konštrukcie je necelých 120 kg a torzná tuhosť 63 000 Nm/stupeň. Podvozok má dvojité lichobežníkové zavesenie push-rod a nastaviteľné tlmiče, brzdy majú karbón-keramické kotúče.
Hyperšport je prezentovaný v dvoch verziách naraz, ale spočiatku inžinieri vyvinuli základnú verziu s názvom Zenvo Aurora Agil. Takéto kupé aj zvonku vyniká agresívnym aerodynamickým bodykitom s veľkým nastaviteľným zadným krídlom. Pri rýchlosti 250 km/h dokážu tieto prvky vytvoriť prítlak ekvivalentný 880 kg. Z dôvodu zníženia hmotnosti vývojári upustili od množstva vonkajších dielov karosérie, takže kupé pôsobí trochu „deravo“. Všetky časti karosérie sú z uhlíkových vlákien.
Za sedadlami je namontovaný benzínový motor V12 s názvom Mjolner (Thorovo kladivo). Vyvinula ho anglická spoločnosť Mahle Powertrain a nemá žiadny civilný zdroj. Agregát s objemom 6,6 litra je vybavený štyrmi kompaktnými turbodúchadlami s nízkou zotrvačnosť ou. Vývojári sa snažili, aby jeho charakter vyzeral ako klasické atmosférické motory, takže kľukový hriadeľ sa dá roztočiť až na pôsobivých 9800 otáčok za minútu. Medzi ďalšie prvky patrí hliníkový blok valcov s 90-stupňovým odklonom, systém mazania suchej vane, predkomorové zapaľovanie a absencia bežného štartéra. Motor vážiaci menej ako 260 kg produkuje 1 266 koní.
Prevodovka je sedemstupňový „robot“, ktorý má v sebe zabudovaný elektromotor s výkonom 204 koní. Špičkový výkon hybridnej sústavy je 1 470 koní a 1400 Nm a všetka táto sila sa posiela na zadné kolesá cez elektronicky riadený diferenciál. Elektromotor pomáha nielen benzínovému motoru, ale nahrádza aj štartér a má na starosti cúvaní. V prevodovke nie je spiatočka.
Chýbajú informácie o batérii, no hybrid Zenvo Aurora je schopný prejsť v elektrickom režime až 35 km. Verzia Agil s pohonom zadných kolies s hmotnosťou necelých 1300 kg dokáže dosiahnuť rýchlosť 365 km/h. Zrýchlenie na „stovku“ trvá asi 2,5 sekundy a až na 300 km/h auto vystrelí za desať sekúnd. Zároveň sa uvádza, že pohon bol pôvodne pripravený na sľubné ekologické normy Euro 7.
Druhá verzia sa volá Zenvo Aurora Tur. Takéto kupé má „pokojnejšiu“ aerodynamickú úpravu karosérie, drahé vnútorné obloženie a vylepšenú zvukovú izoláciu. Taktiež pohon všetkých kolies. Hlavná pohonná jednotka je rovnaká, ale každé predné koleso má vlastný elektromotor s výkonom 204 koní. Majú individuálne ovládanie, vďaka čomu je implementované vektorovanie krútiaceho momentu.
Špičkový výkon takéhoto štvormotorového systému je 1 878 koní a 1700 Nm. Samozrejme, kupé je ťažšie (1450 kg), ale aj rýchlejšie. Maximálna rýchlosť (aj vďaka efektívnejšej karosérii) sa zvýšila na 450 km/h. Čas zrýchlenia na „stovku“ je 2,3 sekundy, do 300 km/h – deväť sekúnd a zrýchlenie na 400 km/h trvá 17 sekúnd.
Zenvo uviedol, že takýto pohon všetkých kolies je možné objednať aj pre verziu Aurora Agil, v každom prípade však „zlé“ a „turistické“ hyperautá budú mať odlišné nastavenie elektrárne v súlade s pôvodnou ideológiou. Vyrobí sa len 100 kusov Aurory – striktne 50 kusov v každej verzii. Pôvodná cena je 3,6 milióna eur, no prvé úžitkové vozidlá sa objavia až v roku 2026.