Dacia Bigster Hybrid – recenzia: priestranný hybrid so spotrebou, ktorá prekvapí aj na diaľnici

Dacia Bigster Hybrid – recenzia: priestranný hybrid so spotrebou, ktorá prekvapí aj na diaľnici

1. septembra 2025 0 Od spiatocka.sk

Dacia Bigster Hybrid je jednou z najočakávanejších noviniek roku 2025. Ide o kompaktné SUV, ktoré sa zaradilo do segmentu C-SUV a ponúka kombináciu moderného hybridného pohonu, veľkého batožinového priestoru a schopnosti ťahať príves. Už na prvý pohľad pôsobí robustne, no zároveň si zachováva prístupnú cenu a praktický charakter, ktorý je pre značku Dacia typický. V tejto recenzii sa pozrieme na jazdné vlastnosti Bigsteru Hybrid, jeho spotrebu paliva, priestor v kufri, ťažnú kapacitu a celkový dojem z jazdy.

Motor a výkon

Pod kapotou Dacie Bigster Hybrid sa nachádza pohonná jednotka, ktorá kombinuje benzínový motor s objemom 1,8 litra a dva elektromotory. Celkový výkon dosahuje približne 155 koní, čo je pre rodinné SUV dostatočná hodnota. Vďaka elektrickej podpore je rozjazd plynulý a reakcie auta svižné, najmä v meste alebo pri nižších rýchlostiach. Pre tých, ktorí nepotrebujú plný hybrid, je v ponuke aj mild-hybridná verzia so 140 koňmi a menšou 48-voltovou batériou.

Spotreba paliva

Oficiálne hodnoty spotreby sa pohybujú na úrovni 4,6 – 4,7 litra na 100 km v kombinovanom cykle. Nám sa podarilo jazdiť v meste so spotrebou na úrovni 5 litrov. Zaujímavé je, že aj v reálnej prevádzke na diaľnici dokáže Bigster príjemne prekvapiť. Slabinou väčšiny hybridov býva diaľnica, kde sa spotreba zvyčajne citeľne zvyšuje. Pri Bigsteri to však neplatí – pri testovanej ceste z Bratislavy do Plzne a späť bola priemerná spotreba len 6,2 litra na 100 km. To je hodnota, ktorá ukazuje, že Bigster je úsporný nielen v meste, ale aj na dlhých trasách.

Batožinový priestor a praktickosť

Jedným z veľkých tromfov Bigsteru je jeho batožinový priestor. V základnom usporiadaní ponúka približne 612 litrov objemu, čo bohato postačí na rodinné výlety aj nákupy. Po sklopení zadných sedadiel sa objem rozšíri až na viac než 1900 litrov, čo už umožňuje bez problémov prevážať väčšie predmety alebo športové vybavenie. Nakladacia hrana je prakticky riešená a prístup do kufra široký, takže manipulácia s batožinou je jednoduchá.

Ťažná kapacita

Dacia Bigster Hybrid si poradí aj s prívesom. Maximálna ťažná kapacita pri brzdenom prívese je 1000 kg, čo znamená, že bez problémov odvezie menší karavan, čln alebo prívesný vozík s nákladom. V kombinácii s robustným vzhľadom a vyšším posedom sa Bigster stáva praktickým pomocníkom nielen v meste, ale aj na chalupu či dovolenku.

Jazdné vlastnosti a komfort

Na cestách pôsobí Bigster stabilne a iste. Hybridný systém pomáha pri nízkych rýchlostiach a v mestskej prevádzke, kde je rozjazd tichý a hladký. Podvozok je nastavený kompromisne – dobre filtruje nerovnosti, ale zároveň si zachováva istotu v zákrutách. Na diaľnici je auto stabilné a pokojné, čo len podčiarkuje fakt, že ide o SUV vhodné aj na dlhšie rodinné cesty. Interiér je priestranný, sedadlá pohodlné a výhľad z auta výborný. Materiály síce nie sú luxusné, ale praktické a odolné, čo korešponduje s filozofiou značky.

Záver

Dacia Bigster Hybrid prináša skvelý mix priestrannosti, úsporného pohonu a praktických vlastností. Prekvapí najmä spotrebou na diaľnici, kde dosiahnuť hodnotu 6,2 l/100 km pri ceste Bratislava – Plzeň a späť je výsledok, ktorý si zaslúži pochvalu. Veľký kufor, schopnosť ťahať brzdený príves do 1000 kg a stabilné jazdné vlastnosti robia z Bigsteru atraktívnu voľbu pre rodiny aj aktívnych ľudí, ktorí chcú univerzálne SUV za rozumné peniaze.