Audi Q7 prešlo aktualizáciou už druhýkrát. Čo prináša ďalšia?

Audi Q7 prešlo aktualizáciou už druhýkrát. Čo prináša ďalšia?

31. januára 2024 0 Od spiatocka.sk

Prvá generácia vozidla Audi Q7 bola dlhotrvajúca, na montážnej linke vydržala desať rokov (od roku 2005 do roku 2015). Zdá sa však, že model druhej generácie tento výsledok prekoná. Súčasný model Q7 debutoval v roku 2015 a v roku 2019 už prešiel jedným faceliftom. Nový, plne elektrický nástupca postavený na platforme PPE zdieľanej s Porsche však stále nie je pripravený a tak bolo rozhodnuté po druhýkrát omladiť Q7. A táto modernizácia vychádza z modelu Q8. Auto získalo svieži vzhľad a rozšírenú výbavu.

Audi Q7 s balíkom S line: zľava doprava verzie 2015, 2019 a 2024

Navonok sa Audi Q7 stalo „lesklejším“. Takmer celá plastová zadná časť je teraz lakovaná vo farbe karosérie, aspoň pre autá s balíkom S line. Prepracovaný je nielen predný nárazník a maska ​​chladiča (teraz s veľkými plastami), ale aj predné svetlomety. Ako predtým, Q7 má maticovú predné svetlá a za príplatok je laserovo-fosforové diaľkové svetlo, ale dizajn svetiel je teraz iný.

Príplatkové OLED svetlá vzadu sú však ponúkané po prvý raz. Umožňujú meniť svetelný vzor a užívateľovi dávajú na výber zo štyroch dizajnových možností. Okrem toho je k dispozícii päť nových možností kolies s priemerom 20 až 22 palcov a tri farby karosérie.

Interiér bol aktualizovaný nevýrazne, „základ“ má teraz kontrastné prešívanie šedou niťou a prírodný strieborný brest a v balíku S line alebo v najvyššej verzii SQ7 si môžete vybrať matné vložky vyrobené z uhlíkových vlákien alebo brúsený hliník. Multimediálny systém je zatiaľ tretej generácie (MIB 3), no odteraz je pripravený na inštaláciu aplikácií tretích strán, čo rozširuje možnosti jeho prispôsobenia.

Pod kapotou nie je nič nové. Verzie 45 TDI (231 k, 500 Nm) a 50 TDI (286 k, 600 Nm) sú vybavené turbodieselom V6 3.0. Podobný benzínový turbomotor je dostupný len vo verzii 55 TFSI (340 k, 500 Nm). Všetky výkonnejšie verzie sú vybavené 48-voltovým štartovacím generátorom. V ponuke ostane stále „nabité“ Audi SQ7, ktoré pred štyrmi rokmi nahradilo superdiesel benzínovým twin-turbo 4,0 TFSI (507 k, 770 Nm) so systémom vypínania polovice valcov. Tento motor zrýchli veľké a ťažké auto na „stovku“ len za 4,1 sekundy. Všetky verzie majú osemstupňovú automatickú prevodovku a stály pohon všetkých kolies quattro.

Audi SQ7

Audi SQ7Aktualizované Audi Q7 má štandardné pružinové odpruženie. Za príplatok je rovnako ako doteraz ponúkané vzduchové pruženie, natáčacia zadná náprava, elektromechanické stabilizátory a elektronicky riadený zadný diferenciál.

Aktualizované vozidlá Audi Q7 sa na európskom trhu objavia v prvom štvrťroku 2024. A budú citeľne drahšie! Ak teraz ceny v Nemecku začínajú na 72 100 eurách, aktualizovaná verzia bude stáť minimálne 79 300 eur. Za benzínové Audi Q7 55 TFSI budú vyžadovať minimálne 82 500 eur a najvýkonnejšie Audi SQ7 TFSI stojí od 112 000 eur (namiesto 103 000 eur pred prestavbou).