Spoločnosť Rev’it predstavila KTM Super Enduro s pohonom všetkých kolies.

Spoločnosť Rev’it predstavila KTM Super Enduro s pohonom všetkých kolies.

7. januára 2019 0 Od Ľuboš Surovič

Pohon všetkých kolies pri vozidlách nie je žiadna novinka. Taký pohon používajú rôzne druhy vozidiel od bežných cez superšporty až po off-road. Lenže čo také motocykle? Skoro motorky majú pohon len zadného kolesa až na pár výnimiek. Jednou z nich je aj KTM Super Enduro upravené spoločnosťou Revi’t.

KTM AWD

Sériové Super Enduro poháňa vidlicový dvojvalec s objemom 942 ccm a výkonom 98 koní. Poháňané je zadné koleso cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Upravená motorka má rovnaký motor ako sériová, avšak s rozdielom, že motor poháňa aj predné koleso. Lenže ako funguje pohon predného kolesa? Klasicky ide zo sekundárneho kolieska reťaz na zadnú rozetu, ktorá poháňa zadné koleso. Táto motorka má navyše ďalšiu rezať, ktorá vedie z motoru k ďalšiemu ozubenému kolesku nad motorom. Ďalej sú použité hriadele, ktoré poháňanú predné kolesá.

Zmenený bol samozrejme aj rám a nádrž má v upravenej motorke objem 45 litrov. Výfuk je ručne robený z nedrzavejúcej ocele.

eshop spiatocka.sk

Takýto motocykel by mohol byť použitý kľudne na slávnej Rallye Dakar, lenže otázne je koľko by vydržal taký pohon predných kolies. Reťaz vieš ľahko spojiť alebo vymeniť.