Závodný Lotus Emira GT4 bude len s motorom Toyota.

Závodný Lotus Emira GT4 bude len s motorom Toyota.

7. mája 2022 0 Od spiatocka.sk

Kupujúci cestného kupé Lotus Emira si môžu vybrať z dvoch motorov. Buď V6 od Toyoty s kompresorom alebo dvakrát preplňovaný štvorvalec od AMG. Pretekársky model Emira GT4, s ktorým sa Lotus po krátkej prestávke vracia k pretekom série GT4, má však len jednu možnosť. Ring cars nebudú mať žiadnu alternatívu k osvedčeným motorom Toyota.

Lotus Emira GT4

Pretekársky Lotus Emira GT4 sa výrazne líši od cestných verzií. Lotus sa na vývoji tohto kupé podieľal spolu s inžinierskou firmou RML Group. Auto má ľahkú kompozitnú karosériu, navonok kopírujúcu sériový Emir. Podvozok je s originálnym dvojitým priečnym zavesením a nastaviteľnými tlmičmi Öhlins TTx. Závodné ABS má tiež niekoľko režimov.

3,5-litrový motor Toyota 2GR-FE bol vylepšený. Lepšie je mazanie suchej vane, riadiaca jednotka Motec a dokonca kompresor Harrop TVS 1900 bol nainštalovaný namiesto kompresora s pohonom Edelbrock, ktorý používajú cestné autá. Maximálny výkon je rovnakých 406 k, ako má sériové kupé. Verzia GT4 má sekvenčnú prevodovku Xtrac a samosvorný diferenciál.

Lotus Emira GT4

Čo ešte? Ochranná klietka homologovaná FIA, sedadlo vodiča a 96 litrová palivová nádrž. Je nainštalovaný automatický hasiaci systém. Suchá hmotnosť stroja je 1300 kg. Lotus už začal predávať autá Emira GT4 tímom a súkromným vlastníkom a zbiera objednávky na rok dopredu. Cena je od 165-tisíc libier bez dane, hoci sériová Emira s motorom V6 stojí od 65-tisíc libier.