Volkswagen ID.3 prešiel aktualizáciou. Čo ponúka po novom?

Volkswagen ID.3 prešiel aktualizáciou. Čo ponúka po novom?

2. marca 2023 0 Od spiatocka.sk

Elektromobil ID.3 bol prvým modelom na platforme MEB a výrazne pošramotil reputáciu Volkswagenu. Debutoval v septembri 2019, no na trh vstúpil až o rok neskôr kvôli vážnym softvérovým problémom. „Softvér“ musel byť dokončený aj po spustení predaja, dokonca aj funkcia vzdialenej aktualizácie „vzduch“ nefungovala hneď, ale nakoniec sa problémy s elektronikou vyriešili. A ďalším dôvodom nespokojnosti zákazníkov bol príliš jednoduchý a lacný interiér, ktorý nezodpovedá bežnej úrovni európskych Volkswagenov. Tento problém by sa mal vyriešiť plánovanou aktualizáciou.

Na prvý pohľad zostáva interiér rovnaký. Je tu rovnaký virtual kokpit, rovnaký volant s dotykovými tlačidlami a rovnaké dotykové ovládanie klimatizácie. Hoci šéf spoločnosti oznámil návrat k analógovým tlačidlám, stane sa tak až v roku 2024. Inžinieri teda zatiaľ len zlepšili kvalitu povrchových materiálov. Kabína ID.3 má teraz viac mäkkých plastov, menej lesku a nové výplne dverí s mäkkými lakťovými opierkami a väčšími vreckami.

Základná výbava bola rozšírená. Obsahuje vylepšené predné sedadlá (71 % recyklovaného čalúnenia), prídavné USB konektory, samostmievacie zrkadlo a ďalšie drobnosti. Namiesto 10-palcovej obrazovky multimediálneho systému sa teraz pravidelne inštaluje 12-palcová obrazovka.

Ďalšia aktualizácia softvéru je načasovaná na zmenu štýlu. Namiesto súčasnej verzie 3.2 sa objaví verzia 3.5. A jednou z hlavných inovácií je možnosť nákupu opcií už počas prevádzky vozidla. Najprv bude zoznam takýchto možností zahŕňať adaptívny tempomat, navigáciu, dvojzónovú klimatizáciu a rozšírené vnútorné osvetlenie s 30 farbami. To znamená, že všetok potrebný hardvér bude štandardne nainštalovaný do auta a platiť budete musieť len za jeho aktiváciu. Budú existovať možnosti nákupu na mesiac, na rok alebo navždy, ale tarify ešte neboli zverejnené.

Naľavo – bolo, napravo – stalo sa

Čo ešte priniesol restyling? Mierne zmenený vzhľad. Bol tu nový predný nárazník a kapota má teraz jednu rovnú plochu bez čiernej vložky pod čelným sklom. Z predných blatníkov zmizli ozdobné lišty, objavili sa nové 19-palcové kolesá. Všetky tieto maličkosti umožnili znížiť súčiniteľ odporu vzduchu Cx z 0,27 na 0,263. Zadok zostal rovnaký, no už fungujú malé časti zadných svetiel umiestnených na piatych dverách.

Neexistujú žiadne technické zmeny. Za tri roky predaja sa však rad ID.3 citeľne zmenšil. V roku 2021 z neho bola odstránená verzia so základnou batériou s kapacitou 45 kWh a potom sa už neponúkal pôvodný elektromotor s výkonom 145 k. Výsledkom je, že teraz Volkswagen ID.3 prichádza len s motorom s výkonom 204 koní a kapacita batérie je 58 alebo 77 kWh. Na predchádzajúcich autách sa objavila jednosmerná nabíjačka s výkonom 170 kW, no spolieha sa len na hatchbacky s najväčšou batériou. Mladšie verzie si zatiaľ vystačia so 120 kW nabíjačkou. Volkswagen ID.3 GTX s pohonom všetkých kolies sa stále pripravuje.

V dôsledku odmietnutia mladších verzií, cena „trojky“ v posledných rokoch výrazne vzrástla. Ak sa v roku 2021 dal kúpiť hatchback za 31 500 eur, teraz si v Nemecku za prvotnú verziu pýtajú 44-tisíc. Spoločnosť sľubuje, že prerobené autá budú lacnejšie, ale stále nemôžete dúfať v serióznu zľavu. Počiatočná cena sa očakáva na 40 000 eur, čo aj tak pre väčšinu ľudí je extrémne vysoká cena za hatchback.