Volkswagen Chrobák je skopírovaná Tatra V570.
7. januára 2022Ak sa presunieme v čase, presnejšie do medzivojnového obdobia, tak dá sa povedať, že po cestách jazdili dizajnovo rovnaké vozidlá. Hranatý dizajn, motor vpredu, veľká kabína a odkryté kolesá. Jednoducho skoro všetko rovnaké. Lenže Tatra sa to chystala zmeniť.
V tridsiatych rokoch, teda pred druhou svetovou vojnou bol technický riaditeľ Tatry Hans Ledwinka. Jeho syn Erich Ledwinka pracoval ako konštruktér. Švajčiarsky aerodynamik Paul Jaray poznal zasa dobre aerodynamiku. Začiatkom tridsiatych rokov sa začína pracovať na prototype vozidla Tatra V570. Toto auto je úplne iné ako tie ostatné. Má aerodynamickú karosériu, svetlá zapustené do karosérie, ale dôležité je, že motor je umiestnený vzadu. Pod zadnou kapotou sa nachádzal vzduchom chladený boxer dvojvalec s objemom 854 cm³ a toto vozidlo dokázalo vyvinúť rýchlosť 80 km/h. V roku 1933 je prototyp hotový, ale do sériovej výroby nejde. Namiesto V570 prichádza väčšia a luxusnejšia Tatra 77. Toto vozidlo obdivoval aj Adolf Hitler na autosalóne v Berlíne.
V roku 1938 prichádza KDF Wagen, teda dobre známy chrobák. Toto ľudové vozidlo malo nízku cenu a maximálnu rýchlosť 100 km/h. Horšie však bolo, že KDF Wagen má aerodynamickú karosériu a motor boxer umiestnený vzadu. Náhoda alebo podoba s vozidlom Tatra V570? To rozhodne až o niekoľko rokov neskôr súd. Vedenie Tatry podalo v roku 1938 žalobu na súd. Bohužiaľ v roku 1939 sa konanie zastavilo kvôli vojne. Až v roku 1961 automobilka Volkswagen nároky Tatry uznala a Tatra dostala odškodné 3 milióny mariek.