V Číne testovali dojazd elektromobilov pri teplote -20°C.
21. decembra 2021Jedna z nevýhod elektromobilov je, že batérie pri nízkych teplotách strácajú kapacitou. To má za následok zníženie dojazdu. Treba k tomu pripočítať ešte zvýšený odber pri kúrení, používaní vyhrievaných sedadiel. Automobilky sa to snažia vyriešiť tepelným čerpadlom, ktoré udržiava batérie pri správnej teplote. Aká je však prax?
Čínsky magazín MyDrivers otestoval štyridsať elektrických vozidiel pri teplote -20°C. Testy prebiehali na území regiónu vnútorné Mongolsko. Elektromobily boli plne nabité a odišli cez noc. Potom boli poslané na výlet po mestských uliciach a prímestských diaľniciach, aby ich otestovali v rôznych prevádzkových podmienkach. V kabíne sa nachádzal vodič a jeden cestujúci. Klimatizácia je nastavená na 24 stupňov. Jazdný režim je nastavený na ekonomický, rekuperácia pri brzdení je nastavená na maximum.
Testovania sa zúčastnilo mnoho populárnych modelov v Číne, vrátane Tesla Model 3, Tesla Model Y, Xpeng P7, Volkswagen ID.3, GAC Aion S, Zeekr 001, BYD Dolphin, Euler Good Cat, Wuling Hongguang Mini EV, Weilai EC6, Porsche Taycan a ďalšie.
V hodnotení sa na prvých miestach umiestnili čínske vozidlá. V percentuálnom hodnotení dopadlo najlepšie čínske vozidlo Wuling Hongguang Mini EV. Z udávaného dojazdu 170 kilometrov zvládlo toto vozidlo prejsť 103,2 kilometrov, čo je 60,7%. Pre porovnanie Tesla Model Y prešla len 279,6 kilometrov, čo je 47%. Volkswagen ID.3 prešiel len 167,3 (38,9%) z udávaného dojazdu 430 kilometrov. Porsche Taycan prešlo 226,2 km (54,6%) a Audi E-Tron 272,3 km (58,6%).
Vidieť, že nízka teplota dokáže znížiť dojazd elektrického vozidla aj o viac ako polovicu.