Tretia generácia Porsche Panamera má dve nové hybridné verzie.

Tretia generácia Porsche Panamera má dve nové hybridné verzie.

21. februára 2024 0 Od spiatocka.sk

Tretia generácia liftbacku Porsche Panamera bola predstavená v novembri minulého roka a vtedy vývojári oznámili, že v ponuke budú štyri hybridné verzie. Hneď prvý sa ukázal a ide o Panamera Turbo E-Hybrid. A teraz debutovali ešte dva jednoduchšie verzie, Panamera 4 E-Hybrid a Panamera 4S E-Hybrid.

Ak sa Turbo hybrid môže pochváliť celkovým výkonom svojho systému 680 koní a 930 Nm, potom je výkon nových verzií skromnejší, keďže namiesto motora V8 4.0 biturbo sa spoliehajú na skromnejší motor V6 2.9. Ale je tu ešte jedna zaujímavá vlastnosť. V porovnaní s hybridmi predchádzajúcej generácie bol výkon tohto motora znížený! Elektrický motor zabudovaný do osemstupňového „robota“ PDK sa naopak stal produktívnejším. Má 191 koní a 450 Nm namiesto 136 koní a 400 Nm pre predchádzajúcu Panameru.

Panamera 4 E-Hybrid liftback má benzínový motor vyladený na 304 koní namiesto predchádzajúcich 330 k. Výsledkom je, že špičkový výkon hybridnej sústavy dosahuje 470 koní a 650 Nm (hoci tam bolo 462 koní a 700 Nm). Čas zrýchlenia na „stovku“ sa znížil zo 4,4 na 4,1 s, maximálna rýchlosť je rovnaká 280 km/h. Vo verzii Panamera 4S E-Hybrid produkuje šesťvalec s dvoma turbodúchadlami „iba“ 353 koní, hoci predtým to bolo 440 koní. Celkový výkon systému je tiež znížený z 560 na 544 koní, hoci krútiaci moment je rovnaký (750 Nm). Zrýchlenie na „stovku“ zostalo na rovnakej úrovni (3,7 s) a maximálna rýchlosť klesla z 298 na 290 km/h. Všetky tri hybridné verzie majú rovnakú batériu s kapacitou 25,9 kWh, ktorá sa nabíja z bežnej 11 kW palubnej jednotky. Plné nabitie by malo stačiť na 92-93 km dojazdu v elektrickom režime.

Rovnako ako všetky ostatné Panamery, aj oba nové hybridy majú odpruženie s dvojkomorovými vzduchovými pružinami a adaptívne tlmiče PASM (Porsche Active Suspension Management). Za príplatok je k dispozícii pokročilý aktívny podvozok Porsche Active Ride: všetky tlmiče sú spojené do jedného hydraulického systému s elektrickým čerpadlom a elektronika dokáže ovládať každú vzperu samostatne. Výsledkom je, že Porsche Active Ride nielenže bojuje proti náklonu a nakláňaniu vyrovnávaním polohy karosérie nad vozovkou, ale je dokonca schopné zabezpečiť „spätný náklon“ v zákrutách. Panamera 4 E-Hybrid je vybavená 19-palcovými kolesami a čiernymi brzdami, zatiaľ čo S má 20-palcové kolesá a červené alebo zelené strmene. Obe verzie sú k dispozícii s voliteľnými karbón-keramickými brzdami, ktoré sa dodávajú s 21-palcovými kolesami.

V Nemecku stojí Porsche Panamera 4 E-Hybrid od 123-tisíc eur a za výkonnejšiu verziu Panamera 4S E-Hybrid si budete musieť zaplatiť minimálne 138-tisíc eur. Panamera Executive s dlhým rázvorom môže byť len základným hybridom a stojí od 134-tisíc eur. To je ale stále citeľne menej, ako si pýtajú za Turbo hybrid (od 192 500 eur). Očakáva sa, že štvrtý a najvýkonnejší hybrid s názvom Turbo S E-Hybrid sa objaví v blízkej budúcnosti.