Toyota predstavila rad úžitkových vozidiel a hybridný Hilux.

Toyota predstavila rad úžitkových vozidiel a hybridný Hilux.

19. novembra 2023 0 Od spiatocka.sk

Toyota je dnes v kurze: v Amerike debutovali nové osobné modely Camry a Crown Signia, zatiaľ čo európska divízia súčasne predstavila aktualizovaný a rozšírený rad ľahkých úžitkových vozidiel. Dodávkové vozidlá Toyota ProAce City a dodávky ProAce sú doplnené o väčšie dodávky Toyota ProAce Max. Aj keď tento model možno považovať za skutočne nový iba pre samotnú Toyotu.

ProAce Max znamená rozšírenie japonskej spolupráce s koncernom Stellantis, pretože celý rad ProAce je s minimálnymi zmenami požičaný práve od neho. Už na prvý pohľad je jasné, že nová dodávka je ďalšou variáciou francúzsko-talianskych modelov Fiat Ducato, Citroen Jumper, Peugeot Boxer a Opel Movano. Táto rodina sa vyrába od roku 2006, aj keď za celé obdobie prešla dvoma veľkými modernizáciami a nová Toyota sa od uvedených dvojičiek líši iba inou prednou maskou.

Pre Toyotu je tento model dôležitý z dôvodu možnosti vstupu do európskeho segmentu veľkých nákladno-osobných dodávok. ProAce Max bude ponúkaný s dvomi možnosťami rázvoru, plus tri dĺžky a výšky karosérie. Maximálny objem nákladného priestoru je 17 metrov kubických. Okrem toho si zákazník môže vybrať z podvozkov s rôznymi konfiguráciami kabíny (jeden alebo dva rady) a nadstavbami.

Zatiaľ bola odtajnená iba elektrická verzia ProAce Max, ktorá má batériu s kapacitou 110 kWh a dojazdom 420 km v cykle WLTP. S výkonom nabíjačky 150 kW zaberie proces doplnenia nabitia batérie na 80 % menej ako hodinu. Či bude ProAce Max dostupný aj v naftovej verzii, nie je známe.

Mladšie modely ProAce a ProAce City boli aktualizované podľa receptu svojich prerobených kolegov pod značkami Peugeot a Citroen predstavených nedávno. Autá pod japonskou značkou sa od nich líšia iba kozmetikou: ide o iné nárazníky a logá. V prípade mladších modelov Toyota pomlčala aj o verziách so spaľovacími motormi, pričom prezradila len niektoré charakteristiky elektrických verzií. Rovnako ako ich európski príbuzní, aj Toyoty sa stali trochu dlhšími. Stredná dodávka ProAce zvýšila dojazd na jedno nabitie na 350 km (plus 20 km) a dojazd ProAceCity je 330 kilometrov (plus 50 km).

Aktualizácia sa dotkla aj zaslúženého pickupu Toyota Hilux ôsmej generácie: do ponuky bol pridaný mild-hybrid. Pohon obsahuje známy 2,8-valcový turbodiesel, ktorý má teraz 48-voltový štartér-generátor napájaný z malokapacitnej batérie. Špecifikácie ešte neboli oznámené, hoci austrálska pobočka Toyoty už skôr uviedla, že tento hybridný doplnok zníži spotrebu paliva o 10 %. Okrem toho je prisľúbený lepší výkon v teréne vďaka dodatočnému krútiacemu momentu pri nízkych otáčkach, ktorý zabezpečuje štartér-generátor.

Všetky uvedené Toyoty by mali vstúpiť na európsky trh začiatkom roka 2024. Ceny budú oznámené potom.