Toyota Hilux GR je najextrémnjšia verzia tohto pracovného pickupu.

Toyota Hilux GR je najextrémnjšia verzia tohto pracovného pickupu.

9. januára 2023 0 Od spiatocka.sk

Ford Ranger Raptor je zaujímavé auto a konkurencie veľmi nemá. Teraz bude mať konkurenta z Japonska, ale tvorba podobnej verzie modelu Toyota Hilux postupuje pomaly a s každou ďalšou iteráciou má auto stále viac nových funkcií. Prvý pokus o výrobu takéhoto pickupu sa uskutočnil piatimi rokmi v Austrálii, hoci množstvo vylepšení sa ukázalo byť pomerne skromné. Sériová verzia Hilux GR Sport debutovala v Japonsku pred rokom a pol, no spočiatku sa nemohla pochváliť vážnymi úpravami. Postupne sa takýto pickup dostal na trhy Európy, Thajska a Južnej Afriky a získal nové vlastnosti. A je tu ďalšia verzia, tentokrát pripravená pre Austráliu.

Hlavnou novinkou austrálskeho modelu Toyota Hilux GR Sport je prepracovaný podvozok, prvýkrát testovaný na lokálnej verzi Rogue. Vpredu sa rozchod rozšíril o 140 mm, vozidlo má nové ramená, zavesenia a tuhšie pružiny. Vzadu je zosilnená náprava s rozchodom predĺženým o 155 mm. Objavili sa nové odolnejšie tlmiče, zvýšila sa aj svetlá výška. Verzia GR Sport má navyše zadné kotúčové brzdy namiesto sériových bubnových bŕzd. Predné sú štandardné so štvorpiestikovými strmeňmi s pevnými konzolami.
Pod kapotou je 2,8-litrový turbodiesel, ktorý sa prvýkrát objavil minulý rok v juhoafrickej verzii Hilux GR Sport. Nové turbodúchadlo a vstrekovací systém zvýšili výkon zo štandardných 204 koní a 500 Nm až na 224 koní a 550 Nm. Šesťstupňový automat je prekonfigurovaný na agresívnejšiu jazdu, najmä blokovanie meniča krútiaceho momentu sa aktivuje skôr ako v štandardnom pick-upe.

Toyota Hilux GR Sport je k dispozícii iba s dvojradovou kabínou. Z vonkajších prvkov novej austrálskej verzie sú zväčšené rozšírenia blatníkov, nový predný nárazník a iná mriežka chladiča. Pick-up je vybavený 17-palcovými kolesami, terénnymi pneumatikami a dodatočnou ochranou zospodu a pod zadným nárazníkom sa objavili ďalšie ťažné oká. Vo vnútri sú kovové pedále, červené bezpečnostné pásy a ďalší športový dekor.

V Austrálii sa predaj „nabitých“ pickupov začne na jar. Cena ešte nie je stanovená, no zamerať sa môžete na 80-tisíc austrálskych dolárov (56-tisíc amerických dolárov). Napríklad v Južnej Afrike stojí stará verzia Hilux GR Sport s dieselom, ale so štandardným zavesením 51-tisíc dolárov. Takáto Toyota má však od Ford Ranger Raptor ešte veľmi ďaleko.