Toto je šoférsky sen. BMW M2 so zadným pohonom a manuálnou prevodovkou.

Toto je šoférsky sen. BMW M2 so zadným pohonom a manuálnou prevodovkou.

12. októbra 2022 0 Od spiatocka.sk

Hneď po veľkom hybridnom SUV BMW XM, ktoré stelesňuje hľadanie nových žánrov, predstavila divízia M svoj najkompaktnejší a ikonický model. Vývojári nového BMW M2 zostali verní tradícii. Stále je to kupé s pohonom zadných kolies s benzínovým motorom a bez elektrických vecí. Tento formát je stále žiadaný. Z poslednej generácie BMW M2 sa za šesť rokov výroby predalo 60 000 exemplárov.

 

Zjednotenie so staršou rodinou M3 / M4 sa však ešte rozšírilo. BMW M2 malo od začiatku podvozok z väčších strojov a neskoršia verzia M2 Competition dostala aj starší motor. Táto pôžička je zachovaná aj v novej generácii, navyše sú rovnaké prevodovky, brzdový systém a mnoho ďalších komponentov. V BMW M2 teda zostalo skutočne originálne iba tu máme nový obal.

 

V porovnaní so základným kupé druhej série je ostrá M2 verzia dlhšia o 43 mm (4580 mm) a širšia o 49 mm (1887 mm). Nafúknuté podbehy sú len dôsledkom rovnakého podvozku, pretože rozchod kolies M2 je rovnaký ako u M3 / M4 (1617 mm vpredu, 1605 mm vzadu). Sériové kolesá sú 19″ vpredu a 20″ vzadu, o palec väčšie ako M3/M4. Svetlá výška je 123 mm.

Dizajnéri sa zaobišli bez vertikálne natiahnutých ladviniek, aj keď ich veľkosť bolo ešte potrebné zväčšiť, aby sa zlepšilo prúdenie vzduchu ku chladičom. Hlavné však je, že vizuálne sa BMW M2 od civilných „dvojiek“ nápadne líši vďaka čiernym záslepkám pod rohmi svetlometov. Samotné osvetlenie je rovnaké, ale efekt je úplne iný! Za príplatok je ponúkaná strecha z uhlíkových vlákien, ktorá je o 6 kg ľahšia ako oceľ.

Pod kapotou je 3,0-litrový radový šesťvalec S58 biturbo a oproti základným verziám BMW M3 / M4 je mierne iný. Výkon je znížený zo 480 koní až 460 koní, pričom maximálny krútiaci moment zostal nezmenený (550 Nm). To znamená, že v absolútnom poradí zostala pozadu aj bývalá malosériová vrcholná verzia BMW M2 CS (450 k, 550 Nm). To je však kompenzácia za zväčšené rozmery novej druhej série a citeľne zvýšenú hmotnosť. Ak predchádzajúca generácia kupé BMW M2 Competition vážila v pohotovostnom stave 1550 kg, potom nové auto má minimálne 1700 kg!

Ako základ tu máme osemstupňovú automatickú prevodovku, ktorá nahradila sedemstupňového robota. V možnostiach máme šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Trojpedálové kupé majú navyše funkciu automatického prispôsobenia otáčok pri podraďovaní, aj keď to možno v menu vypnúť.

BMW M2 sa štandardne dodáva s elektronicky ovládanou uzávierkou diferenciálu a adaptívnymi tlmičmi. Systém M Traction Control má desať režimov činnosti, ktoré sa líšia mierou povoleného preklzu. Brzdy sú so šesťpiestikovými strmeňmi na prednej náprave a jednopiestikovými na zadnej náprave. Výfukový systém je s elektronicky riadenou klapkou a štyrmi koncovkami.

„Nabité“ kupé má na začiatku nový interiér s dvoma obrazovkami na na palubnej doske, ktoré má základná „dvojka. Prístrojový displej má uhlopriečku 12,3 palca a dotyková obrazovka multimediálneho systému má uhlopriečku 14,9 palca. Môžete si vybrať medzi grafickými režimami Road, Sport a Track. Pre predné sedadlá sú ponúkané tri možnosti, na volante sú tlačidlá M1 a M2, ktorým môžete priradiť preferované konfigurácie nastavení jazdy.

Čo sa týka dynamiky, BMW M2 zaostáva za predchádzajúcou generáciou M2 CS. Auto s „automatom“ môže zrýchliť na 100 km / h za 4,1 sekundy a s manuálom za 4,3 sekundy, čím získa CS-kupé 0,1 sekundy. Zrýchlenie na 200 km/h trvá 13,5 a 14,3 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h a pri objednávke M Driver’s Package sa limit posunie na 280 km/h. A za príplatok je ponúkaný balík M Race Track Package, ktorý obsahuje aj zvýšenie maximálnej rýchlosti, okruhové pneumatiky, strechu z uhlíkových vlákien a odľahčené sedadlá.

Nová generácia M2 sa bude vyrábať v závode BMW v Mexiku, kde sa vyrábajú všetky súčasné dvojdverové „dvojky“. Závod v San Luis Potosi bude štvrtým závodom BMW na výrobu automobilov M, ktoré sa v súčasnosti vyrábajú len v Nemecku (Mníchov a Dingolfing) a USA (Spartanburg). Začiatok celosvetového predaja nového kupé je naplánovaný na apríl 2023. V Nemecku už boli oznámené ceny. Minimálne 72 800 eur a za manuálnu prevodovku si treba priplatiť 500 eur.