Toto je jedenásta generácia Honda Accord.

Toto je jedenásta generácia Honda Accord.

12. novembra 2022 0 Od spiatocka.sk

V Amerike debutoval nový sedan, ktorý spoločnosť nazýva jedenástou generáciou. Aj keď v skutočnosti ide len o výsledok hlbokej modernizácie starého stroja z roku 2017.

Rám karosérie je zachovaný, silueta s klesajúcou strechou teda nezmizla. Vpredu sa však objavili nové svetlá a všetky vonkajšie panely karosérie sú nové. Accord je riešený v novom štýle Hondy, čo znamená jemné línie a „rovné“ povrchy. Accord pôsobí prísnejšie a pevnejšie ako jeho predchodca. Kapota je dlhšia a na spojenie bočných stien a strechy sa teraz používa laserové zváranie, takže nie sú potrebné tesniace lišty. LED svetlomety sa spoliehajú na všetky verzie.

Celková dĺžka narástla o 71 mm, takže Accord teraz meria 4971 mm od „nosa po chvost“ . Šírka (1862 mm) a výška (1450 mm) sa však nezmenili. Rovnako ako rázvor (2830 mm). Platforma je tiež rovnaká, ale predné zavesenie McPherson má nové uloženia tlmičov a guľové kĺby a zmenilo sa len nastavenie na zadnom viacprvku. Predný rozchod sa rozšíril o 15 mm (teraz 1615 mm), zatiaľ čo zadný rozchod sa naopak znížil o rovnakých 15 mm a teraz je už predný (1590 mm). Možnosť výberu 17″ alebo 19″ kolies.

Hoci je interiér pre Accord nový, táto architektúra palubnej dosky je už známa z iných moderných modelov Civic a Pilot . Namiesto kombinovaných prístrojov je tu teraz plne virtuálna palubná doska s 10,2-palcovou obrazovkou. Mediálny systém môže mať 7,0 alebo 12,3-palcový displej, ale v oboch prípadoch zostane zachovaný analógový gombík hlasitosti. Najvyššia verzia má vstavané služby Google.

Nové sedadlá umožnili zväčšenie vzdialenosti medzi radmi o 10 mm. Na dekoráciu boli použité drahšie a kvalitnejšie materiály. Po iných Hondách aj nový Accord našiel nové predné airbagy, ktoré bránia skĺznutiu hlavy jazdca: airbag vodiča dostal tvar šišky a airbag spolujazdca má tri vertikálne časti spojené mäkkou prepojkou. Accord mal predtým bežné vankúše „na kolená“ a teraz sú v základnom balení zahrnuté aj bočné vankúše v zadnom rade: spolu desať vankúšov. Objem kufra sa nezmenil: 473 litrov podľa americkej metódy.

Počiatočná pohonná jednotka je rovnaká. Štvorvalec 1,5 turbo dostal upravený systém priameho vstrekovania a zosilnený kľukový hriadeľ, čo však neovplyvnilo výkon. Rovnakých 195 k a 260 Nm, čo je rovnaké ako pri predchádzajúcom modeli. A CVT teraz simuluje zmeny prevodových stupňov pri prudkom zrýchlení. Dvojlitrový turbomotor je z ponuky vylúčený.

Hlavná stávka je teraz na hybridný Accord. Takéto sedany budú ponúkané v štyroch stupňoch výbavy oproti dvom benzínovým, v dôsledku čoho obchodníci Hondy očakávajú, že aspoň 50 % kupujúcich Accord si vyberie hybridy. Pod kapotou je hybridný systém štvrtej generácie, stále obsahuje dva elektromotory (jeden roztáča kolesá, druhý pracuje v režime generátora), teraz však zosilneli a sú umiestnené vedľa seba. Uvádza sa, že vďaka tomu hybridný systém lepšie reagoval na stlačenie plynového pedálu. Upravený je aj dvojliter, ktorý je súčasťou elektro centrály. Má priame vstrekovanie namiesto distribuovaného vstrekovania. Neexistuje žiadna prevodovka iba redukčný prevod. Výkon sústavy klesol z 215 na 207 koní, no vrchol krútiaceho momentu vzrástol z 315 na 335 Nm.

Jedenásta generácia sedanov sa bude vyrábať v rovnakom závode v Spojených štátoch (Ohio), kde sa vyrába odchádzajúci model, hoci neskôr sa pridajú aj čínske podniky. Na americkom trhu sa predaj začne túto zimu. Teraz tam stojí „desiaty“ Accord od 26 500 dolárov.