Test: Honda Civic Type-R. Je Japonec najlepší hothatch?

Test: Honda Civic Type-R. Je Japonec najlepší hothatch?

28. júna 2020 0 Od Ľuboš Surovič

V našej redakcii sme mali na test viacero hothatchov. Ako prvý to bol Hyundai i30 N, potom Renault Megane RS Trophy a Abarth 595 Competizione. Každé z týchto hothatchov má svoje výhody aj nevýhody, no my sme si zobrali na test jeden z ďalších hothatchov. Je to japonský zástupca s vysokým výkonom a agresívnym dizajnom. Ako jazdí Honda Civic Type-R? Poďme sa spolu pozrieť na tento hothatch.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Po dizajnovej stránke vyzerá Civic Type-R veľmi agresívne a športovo. Už na prvý pohľad je vidieť, že sa jedná o výkonný hothatch. Vpredu sa nachádza čierná maska chladiča s nápisom Type-R, na ktorú nadväzujú úzke LED svetlomety. Nárazník má uprostred veľký nasávací otvor a nižšie je splitter s červeným lemovaním. V okolí hmlových svetiel sa nachádza imitácia nasávacích otvorov. Toto si mohli v Honde odpustiť. Na bočnej strane sa nachádzajú veľké čierne elektróny a výduch vzduchu za predným blatníkom, no zadná časť vyzerá najlepšie. Tam sa nachádza obrovské krídlo na veku batožinového priestoru, športový nárazník s difúzorom a trojica výfukov uprostred.

Interiér má športový charakter. Môj kolega povedal, že vyzerá ako z nejakej videohry. Áno mal pravdu. Červené športové sedadlá s výrazným športovým vedením, volant s červenými dekoráciami a červené dekorácie sa nachádzajú aj na palubnej doske. Keď k tomu pripočítam riadiacu páku s malo hliníkovou hlavicou, tak interiér vyzerá športovo a áno, ako z nejakej videohry.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Dostávame sa k jazdným dojmom a hneď na začiatok musím povedať, že Civic Type-R je vhodný hothacht na každý deň. V režime Comfort podvozok veľmi dobre filtruje nerovnosti na švajčiarskych cestách, riadenie je príjemné a reakcia na plyn nie je ostrá. Poriadne veci sa začnú diať po prepnutí do režimu R+. Vtedy je reakcia na plyn ostrejšia, riadenie je ostrejšie a tuhšie a podvozok poriadne stvrdne. Cítim sa skoro ako na motokáre. Preplňovaný 2,0-litrový štvorvalec má výkon 320 koní a krútiaci moment 400 Nm. Poháňané sú predné kolesá cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Prevodovka má krátke a presné dráhy. Vďaka tomu môžem radiť rýchlo a nestrácam drahocenné sekundy pri rýchlej jazde. Výkon 320 koní je dobre prenesitelný na cestu a po stlačení plynového pedála vás auto agresívne katapultuje smerom vpred. Motor je veľmi dobre zladený s prevodovkou, ale poďme k podvozku. Inžinieri v Honde spravili dobrý kus práce a ako som vyššie spomenul, tak podvozok je dobrý aj na každý deň. V režime R+ podvozok stuhne a ihneď sa z neho stáva ostrý športový podvozok, ktorý ťa prilepí na cestu. Aj napriek vysokému výkonu na prednú nápravu sa s autom jazdí stále dokonalo. Pochváliť musím aj to, že auto je skôr pretáčave ako nedotáčave, takže si so Civic Type-R užiješ aj srandu. Zvuk auta ma veľmi sklamal. Čakal som, že Civic Type-R bude mať brutálny zvuk, no opak je pravdou. Toto auto má veľmi tichý zvuk oproti iným hothach a uvažoval by som nad výmenou výfukového ústrojenstva.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.