Terénne Lamborghini Huracan ide do sériovej výroby.

Terénne Lamborghini Huracan ide do sériovej výroby.

30. novembra 2022 0 Od spiatocka.sk

Módu terénnych verzií sériovo vyrábaných superáut, ktorú ešte presadzovali tuningové štúdiá, zrazu prebrali plnohodnotné automobilky. Pred dvoma týždňami malo premiéru kupé Porsche 911 Dakar a dnes tu máme Lamborghini Huracan Sterrato. Hoci Taliani začali týmto smerom uvažovať skôr ako ich nemeckí kolegovia, no prvé fotky off-roadového Huracanu boli zverejnené už v roku 2019. Teraz je Sterrato (taliansky „špinavá cesta“) plne pripravené na výrobu.

Skutočný off-road ako Lamborghini je, samozrejme, príliš húževnatý, ale tento Huracan je vhodný na rýchlu jazdu po rozbitých cestách, relatívne po piesku alebo stepiach. Pruženie s adaptívnymi tlmičmi bolo vážne prepracované a zosilnené, zväčšil sa vertikálny zdvih kolies a svetlá výška sa zvýšila o 44 mm v porovnaní so základným modelom Huracan Evo (konečná hodnota nie je uvedená).

Plne riaditeľný podvozok zostal zachovaný, predný rozchod sa rozšíril o 30 mm, zadný o 34 mm. Namiesto asfaltových pneumatík Pirelli P Zero bol tu máme pneumatiky Bridgestone Dueler AT002 so zvýšeným profilom. Rozmer na prednej náprave je 235/40 R19, na zadnej náprave 285/40 R19. Navyše sú vyrobené podľa technológie run flat. Na prepichnutých pneumatikách môžete prejsť až 80 km (rýchlosťou až 80 km/h), pretože Huracan nemá mať rezervnú pneumatiku.

Atmosféricky motor 5,2 V10 produkuje výkon 610 koní a krútiaci moment 560. Štandardom je sedemstupňový dvojspojkový robot, prevodovka s pohonom všetkých kolies a zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou, no upravená je elektronika jazdy. Okrem cestných režimov Strada a Sport je tu nová predvoľba Rally.

Lamborghini Huracan Sterrato má ochrannú plastovú súpravu karosérie, zospodu je nainštalovaná hliníková ochrana, na streche sú držiaky na batožinu a prívod vzduchu do motora je vyvýšený nad strechu, aby sa doň dostávalo menej prachu. V dôsledku toho sa celková výška vozidla zvýšila o 83 mm až na 1248 mm. Vnútri je špeciálne čalúnenie sedadiel z Alcantary a do ponuky multimediálneho systému pribudla „off-roadová“ stránka s indikátormi náklonu a sklonu, kompasom a zobrazením zemepisných súradníc.

Všetky tréningy v teréne spôsobili, že Huracan je ťažší o 48 kg. Suchá hmotnosť verzie Sterraro je 1470 kg. Spolu s menej výkonným motorom a ďalšími pneumatikami to ovplyvnilo dynamický výkon: Huracan Sterrato zrýchli na „stovku“ za 3,4 s (oproti 2,9 s pre verziu Evo) a na 200 km/h za 9,8 s (oproti 9,0 s ). Maximálna rýchlosť je kvôli pneumatikám obmedzená na 260 km/h, aj keď cestné Huracany idú bez problémov cez 300 km/h.

Rovnako ako Porsche 911 Dakar, aj terénne Lamborghini Huracan Sterrato vyjde v limitovanej edícii. Nie však 2500 kusov, ale len 1499 exemplárov. A ak Dakar stojí od 222-tisíc eur, tak za Sterrato si vypýtajú okolo 300-tisíc. Presná cena ešte nebola zverejnená, pretože výroba áut sa začne až vo februári.

A ďalej. Huracan Sterrato bol posledným čisto benzínovým modelom Lamborghini. Ďalej spoločnosť prejde na hybridné pohony a nástupca modelu Aventador sa budúci rok stane prvorodeným. Aj keď výroba benzínových modelov Huracan a Urus bude pokračovať až do konca ich životnosti.