Terénne Lamborghini Huracan ide do sériovej výroby.
30. novembra 2022Módu terénnych verzií sériovo vyrábaných superáut, ktorú ešte presadzovali tuningové štúdiá, zrazu prebrali plnohodnotné automobilky. Pred dvoma týždňami malo premiéru kupé Porsche 911 Dakar a dnes tu máme Lamborghini Huracan Sterrato. Hoci Taliani začali týmto smerom uvažovať skôr ako ich nemeckí kolegovia, no prvé fotky off-roadového Huracanu boli zverejnené už v roku 2019. Teraz je Sterrato (taliansky „špinavá cesta“) plne pripravené na výrobu.
Skutočný off-road ako Lamborghini je, samozrejme, príliš húževnatý, ale tento Huracan je vhodný na rýchlu jazdu po rozbitých cestách, relatívne po piesku alebo stepiach. Pruženie s adaptívnymi tlmičmi bolo vážne prepracované a zosilnené, zväčšil sa vertikálny zdvih kolies a svetlá výška sa zvýšila o 44 mm v porovnaní so základným modelom Huracan Evo (konečná hodnota nie je uvedená).
Plne riaditeľný podvozok zostal zachovaný, predný rozchod sa rozšíril o 30 mm, zadný o 34 mm. Namiesto asfaltových pneumatík Pirelli P Zero bol tu máme pneumatiky Bridgestone Dueler AT002 so zvýšeným profilom. Rozmer na prednej náprave je 235/40 R19, na zadnej náprave 285/40 R19. Navyše sú vyrobené podľa technológie run flat. Na prepichnutých pneumatikách môžete prejsť až 80 km (rýchlosťou až 80 km/h), pretože Huracan nemá mať rezervnú pneumatiku.
Atmosféricky motor 5,2 V10 produkuje výkon 610 koní a krútiaci moment 560. Štandardom je sedemstupňový dvojspojkový robot, prevodovka s pohonom všetkých kolies a zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou, no upravená je elektronika jazdy. Okrem cestných režimov Strada a Sport je tu nová predvoľba Rally.
Lamborghini Huracan Sterrato má ochrannú plastovú súpravu karosérie, zospodu je nainštalovaná hliníková ochrana, na streche sú držiaky na batožinu a prívod vzduchu do motora je vyvýšený nad strechu, aby sa doň dostávalo menej prachu. V dôsledku toho sa celková výška vozidla zvýšila o 83 mm až na 1248 mm. Vnútri je špeciálne čalúnenie sedadiel z Alcantary a do ponuky multimediálneho systému pribudla „off-roadová“ stránka s indikátormi náklonu a sklonu, kompasom a zobrazením zemepisných súradníc.
Všetky tréningy v teréne spôsobili, že Huracan je ťažší o 48 kg. Suchá hmotnosť verzie Sterraro je 1470 kg. Spolu s menej výkonným motorom a ďalšími pneumatikami to ovplyvnilo dynamický výkon: Huracan Sterrato zrýchli na „stovku“ za 3,4 s (oproti 2,9 s pre verziu Evo) a na 200 km/h za 9,8 s (oproti 9,0 s ). Maximálna rýchlosť je kvôli pneumatikám obmedzená na 260 km/h, aj keď cestné Huracany idú bez problémov cez 300 km/h.
Rovnako ako Porsche 911 Dakar, aj terénne Lamborghini Huracan Sterrato vyjde v limitovanej edícii. Nie však 2500 kusov, ale len 1499 exemplárov. A ak Dakar stojí od 222-tisíc eur, tak za Sterrato si vypýtajú okolo 300-tisíc. Presná cena ešte nebola zverejnená, pretože výroba áut sa začne až vo februári.
A ďalej. Huracan Sterrato bol posledným čisto benzínovým modelom Lamborghini. Ďalej spoločnosť prejde na hybridné pohony a nástupca modelu Aventador sa budúci rok stane prvorodeným. Aj keď výroba benzínových modelov Huracan a Urus bude pokračovať až do konca ich životnosti.