Superšport Picasso 660 LMS debutoval v Monaku

Superšport Picasso 660 LMS debutoval v Monaku

14. júna 2022 0 Od spiatocka.sk

Jedným z debutantov výstavy Top Marques Monaco, ktorá sa v týchto dňoch koná, je švajčiarsky startup Picasso Automotive. Ale ani dediči slávneho umelca Pabla Picassa, ani spoločnosť Citroen, ktorá predtým používala značku Picasso pre svoje autá, s tým nemajú nič spoločné. Túto spoločnosť založili v roku 2020 podnikatelia Stefano Picasso a Robert Wild a ich cieľom bolo vyvinúť vlastné superauto. Prototyp trate Picasso PS-01 bol predstavený na jeseň roku 2021 a teraz je jeho cestná verzia prezentovaná pod názvom Picasso 660 LMS.

Picasso 660 LMS

Kupé s dĺžkou 4366 mm sotva čerpá z dizajnového majstrovského diela, no vývojári ubezpečujú, že aerodynamické kvality boli pri vývoji kladené do popredia. Zároveň tu nejde o žiadne komplikované riešenia a jediným pohyblivým prvkom je rovina krídla, ktorej uhol nábehu je možné manuálne nastaviť. Na zlepšenie zefektívnenia bolo rozhodnuté zrušiť bočné spätná zrkadlá. Namiesto nich boli nainštalované kamery, ktoré prenášajú obraz na obrazovky v kabíne. Pri maximálnej rýchlosti dosahuje vozidlo prítlak 960 kg, pričom samotné auto v pohotovostnom stave váži 980 kg.

Telo Picasso 660 LMS je takmer celé vyrobené z uhlíkových vlákien a iných kompozitov. Kov sa používa iba na upevňovacie prvky a zosilnenie karosérie. Dokonca aj zadný pomocný rám je tu z uhlíkových vlákien a bočné panely karosérie nazývajú vývojári najdlhšími panelmi z uhlíkových vlákien v automobilovom priemysle (3,24 metra). Všetky tieto prvky pre Picassa vyrába talianska spoločnosť NuTeCo.

Picasso 660 LMS

Motor švajčiarskeho superauta je tiež z Talianska. Motor V6 3.0 biturbo dodáva Autotecnica Motori, spoločnosť známa svojimi pretekárskymi motormi. Uvádza sa, že Picasso 660 LMS bolo prvé cestné auto s týmto motorom. Dokáže točiť až 8000 otáčok za minútu. Výkon tohto agregátu je 660 koní a  krútiaci moment 720 Nm. Prevodovka je Sadev šesťstupňová sekvenčná a poháňané sú zadné kolesá.

Superauto má pretekárske ABS (s viacerými režimami prevádzky) a trakčnú kontrolu (vypínateľná) a namiesto stabilizačného systému je tu akýsi elektronický prídavok Easyrain, ktorý dokáže rozpoznať šmykľavú vozovku a flexibilne obmedzovať výkon motora. Podvozok vyvinutý vo vlastnej réžii Picassa zahŕňa dvojité lichobežníkové zavesenie, brzdy Brembo so šesťpiestikovými strmeňmi na prednej náprave a štvorpiestovými na zadnej náprave. Kolesá sú obuté do pneumatík Pirelli P Zero Trofeo R.

Picasso 660 LMS

Z dynamických charakteristík bola zverejnená len maximálna rýchlosť 315 km/h. Picasso 660 LMS, hoci je schválený pre verejné cesty, nie je vhodný na každodenné používanie. Kabína je vybavená pretekárskymi sedadlami Sabelt so šesťbodovými pásmi, takmer všetky prvky (vrátane volantu) sú vyrobené z uhlíkových vlákien, aj keď multimediálny systém má 7-palcový displej.

Picasso Automotive už otvorilo objednávky na svoj prvý model. Deklarovaný náklad je 21 exemplárov, ale len 20 z nich je určených pre zákazníkov. Cena je 820-tisíc eur. Picasso 660 LMS kupé sa bude vyrábať vo vlastnej továrni spoločnosti vo švajčiarskom meste San Vittore, pričom dodávky sú naplánované na druhú polovicu roku 2023.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.