Superauto Alpine Alpenglow Hy6 sa môže pochváliť vodíkovým motorom V6.
18. októbra 2024Veľkolepý koncept Alpine Alpenglow bol prvýkrát predstavený pred dvoma rokmi na autosalóne v Paríži. Alpine ho odvtedy vyvíja a tento rok bol v máji postavený a testovaný jazdiaci prototyp Alpenglow na belgickom okruhu Spa-Francorchamps. Toto auto s názvom Alpine Alpenglow Hy4 bolo vybavené 2,0-valcovým turbomotorom poháňaným vodíkom. A na parížsky autosalón v týchto dňoch dorazila nová verzia s názvom Alpenglow Hy6. Ako už názov napovedá, je vybavený šesťvalcovým motorom.
V karosérii je pozdĺžne inštalovaný 3,5-litrový motor V6 biturbo, vyvinutý samotnou Alpine špeciálne na vodík. Motor má 100° blok, štyri vačkové hriadele a mazací systém so suchou vaňou. Priemer valca je 95 mm, zdvih piesta je 82,3 mm. Používa sa priame vstrekovanie vodíka a dodatočné distribuované vstrekovanie vody. Výfukový systém je vyrobený z tepelne odolnej zliatiny Inconel.
Výsledkom je, že motor produkuje 740 koní pri 7600 ot./min., krútiaci moment je 770 Nm pri 5000 ot./min. a prerušenie výkonu nastáva pri 9000 ot./min. Pre porovnanie: vodíkový turbo štvorvalec na predchádzajúcom prototype produkoval 340 koní Motor V6 je spárovaný so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou, ktorá posiela všetku silu na zadnú nápravu. Deklarovaná maximálna rýchlosť je viac ako 330 km/h. Zásoba vodíka je uložená pod tlakom 700 barov v troch valcoch s objemom každého 2,1 kg. Dva z nich sú umiestnené po stranách vodiča a tretí je za jeho chrbtom.
Karoséria supervozidla je rúrkový rám s vonkajšími panelmi vyrobenými z kompozitných materiálov. Dĺžka auta je 5,2 m, šírka 2,1 m, výška 1,14 m. Vzhľad konceptu Alpenglow Hy6 sa líši od predchádzajúcich verzií: veľkými zmenami prešla zadná časť, ktorá je odlišnás veľkým kýlom a objavil sa priehľadný kryt motorového priestoru (jeho tvar je prevzatý z historického kupé Alpine A110). Na streche je dvojitý prívod vzduchu. V prednej časti sa objavili aj ďalšie vzduchovody.
Jazdiaci prototyp Alpenglow Hy41/2
Alpine tvrdí, že Alpenglow Hy6 nie je len koncepčným autom, ale nosičom budúcich technológií. Môžeme s istotou povedať, že v tej či onej podobe sa Alpenglow Hy6 dostane na pretekárske trate, aby otestoval vodíkový spaľovací motor, ktorý vývojári uprednostnili pred palivovými článkami a elektromotormi. Vyhliadky na výrobu sériových vozidiel sú však stále vágne, hoci spoločnosť takúto možnosť nevylučuje.