Subaru WRX TS je rýchly sedan inšpirovaný STI.

Subaru WRX TS je rýchly sedan inšpirovaný STI.

2. júna 2024 0 Od spiatocka.sk

Aktuálna generácia sedanu Subaru WRX debutovala už v roku 2021, no nemá extrémnu verziu STI. Spoločnosť už oznámila, že model WRX STI so spaľovacím motorom nebude. S najväčšou pravdepodobnosťou sa ďalšia verzia stane hybridná alebo dokonca elektrická. Ako kompenzáciu však Subaru Tecnica International vytvorilo novú špeciálnu verziu základného sedanu. Má predponu TS, teda vyladené STI.

Vonkajšie rozdiely od základného sedanu sú obmedzené na čierny dekor (kryty bočných zrkadiel, „plutva“ antény a zadný spojler sú namaľované v tejto farbe) a ďalšie štítky a na mriežke chladiča sa objavuje červené logo WRX. Špeciálna verzia je vybavená saténovými šedými kolesami obutými do pneumatík Bridgestone Potenza S007 s rozmermi 245/35 R19.

V interiéri sedanu Subaru WRX TS sa objavili virtuálne prístroje s 12,3-palcovou obrazovkou. Ide o novinku pre model WRX, hoci takýto displej je už niekoľko rokov inštalovaný na rôznych modeloch Subaru pre Japonsko. V obložení interiéru sa objavili modré vložky, nainštalovali sa predné sedadlá Recaro Performance s vyvinutou bočnou oporou a kombinované čalúnenie z materiálu Ultrasuede. Štartovacie tlačidlo motora získalo vytúžené tri písmená STI.

Okrem vonkajších dekorácií prešiel rekonfiguráciou aj podvozok Subaru WRX TS. Inštalované sú adaptívne tlmiče s tromi prevádzkovými režimami (Comfort, Normal a Sport), ktoré boli predtým dostupné len pre najbohatšiu úroveň výbavy WRX GT. A od verzie WRX TR sú zapožičané zosilnené brzdy Brembo so šesťpiestikovými strmeňmi vpredu a dvojpiestikovými vzadu. Priemer kotúčov a veľkosť podložiek sú zväčšené pre väčšiu účinnosť a tepelnú odolnosť a strmene sú natreté bronzom.

Bohužiaľ, toto sú všetky technické vylepšenia, ktoré si vyžaduje verzia tS. 2,4-litrový boxerový motor FA24 s preplňovaním turbodúchadlom vyvinie 275 koní, čo je štandard pre tento model a 350 Nm. „Športová“ verzia je k dispozícii iba so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a stálym pohonom všetkých kolies so symetrickým kužeľovým stredovým diferenciálom uzavretým viskóznou spojkou. Živá ukážka novej špeciálnej verzie sa uskutoční 2. júna na stretnutí fanúšikov Subaru v Spojených štátoch, no sériové vozidlá sa objavia až v prvom štvrťroku 2025.