Športové auto s rotačným motorom! To je koncept Mazda Iconic SP.
27. októbra 2023Tento týždeň sa v Tokiu otvoril Japan Mobility Show. To je názov autosalónu v Tokiu, ktorý zmenil svoj imidž, aby rozšíril svoje publikum. Výstava potrvá do 5. novembra, no mnohé premiéry boli uvedené v predstihu a o niektorých sme už hovorili. Teraz sa ukazuje celý rozptyl koncepčných áut, takmer ako pred dvadsiatimi alebo tridsiatimi rokmi! A jedným z najzaujímavejších je kupé Mazda Iconic SP.
Podľa riaditeľa spoločnosti Masahiro Moro zostáva Mazda verná tradícii vytvárania „vozidiel pre vodiča“, ktoré prinášajú potešenie z jazdy. Nový koncept je športové auto s motorom s rotačnými piestami, navrhnuté ako duchovný nástupca modelov RX-7 a RX-8. Ale realizované s prihliadnutím na modernú environmentálnu agendu.
Dvojsekčný rotačný motor konceptu nie je spojený s kolesami, ale funguje len ako generátor na dobíjanie batérie. O vlastnostiach pohonu sa neuvádza nič, s výnimkou výkonu 370 koní. Podobná schéma sekvenčného hybridu s rotačným motorom už bola implementovaná na sériovom vozidle Mazda MX-30 R-EV. Uvádza sa, že spaľovací motor môže bežať na ekologické palivá napríklad vodík.
Mazda Iconic SP zaujme čistými líniami a klasickými proporciami. Medzi zaujímavé detaily patria zadné svetlá, vizuálne rozdelené na polovice a namiesto zrkadiel vidieť videokamery. Interiér je tiež vyrobený podľa tradičných vzorov, aj keď je vybavený dvoma displejmi. Zakrivený tvar virtuálneho kokpitu vytvára efekt priezoru. Na stredovom tuneli sú prepínače z „letectva“, ktoré sú zodpovedné za režimy prenosu výkonu.
Dá sa predpokladať, že Iconic SP bude náhradou za obľúbený roadster Mazda MX-5, no koncept je predsa len citeľne dlhší: 4180 mm oproti 3915 mm. Rázvor náprav je dlhší: 2590 mm namiesto 2310 mm. Šírka – 1850 mm, výška iba 1150 mm. A pohotovostná hmotnosť elektricky poháňaného kupé je až 1 450 kg, hoci inžinieri sľubujú rovnomerné rozloženie hmotnosti pozdĺž náprav (50:50). Začne sa vyrábať Mazda Iconic SP? Zatiaľ o tom nie sú žiadne informácie.