Spoločnosť Eccentrica predstavila superšport postavený na Lamborghini Diablo.
9. júla 2023Ak ste pevne presvedčení, že Lamborghini Diablo z deväťdesiatych rokov je ideálne a nevyžaduje žiadne úpravy, potom je lepšie nečítať ďalej. Talian Emanuel Colombini si to ale presne nemyslí. Je dlhoročným nadšencom a zberateľom Lamborghini a dlhé roky preteká v monocupe Super Trofeo Lamborghini. Jeho hlavný biznis, Colombini Group, nemá nič spoločné s automobilmi, no pred niekoľkými rokmi vytvoril Emanuel v San Maríne samostatnú spoločnosť Eccentrica Cars a teraz predstavil svoj prvý výtvor.
Hlavným cieľom Colombini je priblížiť Diablo moderným štandardom z hľadiska použitých materiálov, komponentov a jazdného charakteru, no zároveň zachovať estetiku a hlavné črty modelu. Teda postaviť hlboko modernizovanú a prepracovanú verziu základného stroja. Darcom bolo Diablo takzvanej prvej série (tieto sa vyrábali v rokoch 1990-1994) s pohonom zadných kolies, no rozsah úprav je gigantický.
Oceľový rám karosérie je vystužený a takmer všetky vonkajšie panely sú vyrobené z uhlíkových vlákien (ako to bolo v prípade neskorého továrenského Diabla). O „úpravu“ dizajnu sa postaralo štúdio BorromeodeSilva, ktoré už má skúsenosti s tvorbou takých vozidiel. Pracovalo napríklad na projekte Lancia Delta Futurista. Našťastie tam neboli žiadne kopy spojlerov, ale za kabínou sa objavili ďalšie prívody vzduchu.
Rozchod bol rozšírený o 130 mm vpredu a 160 mm vzadu, namiesto štandardných 17-palcových kolies boli nainštalované 19-palcové kolesá, takže podbehy kolies sa výrazne zväčšili: celková šírka kupé sa zväčšila od 2040 až 2143 mm. Predná kapotáž, ktorá bola na začiatku Diabla plná, je vybavená funkčným prívodom vzduchu. A vrcholom sú predné svetlá! Zdvíhacie bloky pôvodného Diabla boli na svoju dobu módne, no ťažké a negatívne ovplyvňujúce aerodynamiku, takže od nich po facelifte v roku 1999 upustilo aj samotné Lamborghini. A Eccentrica našla ďalšie riešenie: stacionárne LED svetlomety sú zakryté slepými krytmi, ktoré v prípade potreby spadnú.
Odpruženie je úplne nové, aj keď bez zmien v architektúre. Sú nainštalované modernejšie a výkonnejšie brzdy Brembo: vpredu – šesťpiestové strmene namiesto bežných štvorpiestových, vzadu štvorpiestové namiesto dvojpiestových. Novinka má aj posilňovač riadenia (do roku 1993 ho Diablo nemalo). Nakoniec sa však ukázalo, že Eccentrica je o 35 kg ľahší ako pôvodné kupé: 1590 kg v prevádzkovom stave. Uvádza sa, že prerobený supercar dokáže dosiahnuť „stovku“ za 3,8 sekundy (namiesto 4,1 sekundy pre základné vozidlo) a jeho maximálna rýchlosť je 335 km/h (namiesto 325).
Spoločnosť Eccentrica Cars má v úmysle vyrobiť 19 týchto vozidiel na predaj. Doba výroby každej kópie je od 16 do 18 mesiacov v závislosti od požiadaviek zákazníka. A cena je 1,2 milióna eur nad rámec ceny darcovského auta. A toto je hlavný problém. Na výrobu takýchto vozidiel budete musieť obetovať skutočného Diabla. Ktorých v základnej verzii so zadným náhonom bolo vyrobených len okolo 900 kusov (dve série z rokov 1990-1998).