Špeciálne Maserati a rekordný Koenigsegg. Čo sa udialo v motoristickom svete.
3. júla 2024Elektrický kabriolet Maserati GranCabrio Folgore získal špeciálnu verziu Tignanello na počesť rovnomenného talianskeho vína. Toto červené víno zrejúce na dube bolo vynájdené v roku 1971 a spoločnosť, ktorá ho vyrába, Marchesi Antinori, uvádza na trh víno pre ročník 2021, čím oslavuje 50. výročie prvej zmesi. „Vínová nálada“ kabrioletu je dosiahnutá lakovaním karosérie v sýtej bordovej farbe Terradi Tignanello a obložením interiéru koženkou Vegea, ktorá je čiastočne vyrobená z hroznových výliskov.
Pred rokom oznámil anglický startup Nyobolt technológiu ultrarýchleho nabíjania trakčných batérií. Ale ak vtedy vývojári mali iba vypočítané ukazovatele, teraz boli zverejnené výsledky testov. Elektrické športové vozidlo Nyobolt EV založené na roadsteri Lotus Elise dobilo svoju 35 kWh batériu z 10 % na 80 % za 4 minúty a 37 sekúnd. Na tento účel bol použitý 800-voltový terminál s výkonom 350 kW. Pôvodne vývojári sľubovali úplné nabitie za menej ako šesť minút. Podľa nich by pri takejto rýchlosti nabíjania a overenej výdrži batérie (po 4000 cykloch nabitia/vybitia bola zostávajúca kapacita viac ako 80 %) mala na bežné používanie stačiť skromná kapacita 35 kWh.
Čínske elektrické hyperautá Yangwang U9 od BYD boli spozorované na okruhu Nurburgring. Tento úplne nový model má štvormotorový pohon všetkých kolies s celkovým výkonom 1306 koní a 1680 Nm. Výrobca udával zrýchlenie na „stovku“ za 2,36 sekundy a maximálnu rýchlosť 309 km/h. Účel pretekov na dráhe v Nemecku zatiaľ nie je jasný, no ak má BYD v úmysle vytvoriť časový rekord na kolo pre elektrické vozidlá, bude musieť predbehnúť kupé Rimac Nevera s výsledkom 7 minút 5,298 sekúnd.
Medzitým už Koenigsegg vytvoril ďalší rekord medzi hyperautami. Počas pretekov po dráhe letiska vo švédskom meste Örebro dokázal továrenský tester Markus Lund zrýchliť benzínové kupé Koenigsegg Jesko Absolut (1600 k) z nuly na 400 km/h a zabrzdiť až do zastavenia za 27,83 sekundy. Toto cvičenie trvalo o 0,98 sekundy menej ako predchádzajúcemu rekordérovi, kupé Koenigsegg Regera, alebo o 2,1 sekundy menej ako elektromobilu Rimac Nevera. Zrýchlenie na 400 km/h švédskemu hyperautu trvalo iba 18,82 sekundy.