Land Rover Defender Octa: nová extrémna top verzia.

Land Rover Defender Octa: nová extrémna top verzia.

5. júla 2024 0 Od spiatocka.sk

Zdalo by sa, že moderný Defender už má možnosť s motorom V8 (425 alebo 525 k), ale tento päťlitrový kompresorový motor vlastnej série ​​už nie je mladý a čoskoro sa prestane vyrábať. Preto Land Rover začal s prechodom na motory BMW a teraz je na rade Defender. Titulnou verziou s nemeckým twin-turbo motorom V8 bol Land Rover Defender Octa. Tento názov je daný na počesť oktaedrickej geometrie molekúl diamantu, ktorá mu dodáva silu a lesk.

Defender Octa je ponúkaný iba s päťdverovou karosériou v najbežnejšom variante 110 Pod kapotou je rovnaká verzia motora BMW V8 4.4, ktorá je nainštalovaná v Range Rover Sport SV. Motor vyvinie 635 koní a 750 Nm a krátkodobo môže ťah dosiahnuť 800 Nm. V spojení s osemstupňovou automatickou prevodovkou umožňuje SUV s pohotovostnou hmotnosťou 2 510 kg zrýchliť na 100 km/h za 4,0 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Nie je to však len motor, vďaka ktorému Defender Octa vyniká. Jeho odpruženie bolo vážne prepracované: systém 6D Dynamics je vypožičaný z rovnakého modelu Range Rover a spája všetky aktívne tlmiče do jedného hydraulického okruhu, čo mu umožňuje bojovať proti prevráteniu a klesaniu. Svetlá výška je zvýšená o 28 mm a v najvyššej polohe zavesenia dosahuje 319 mm. Rozchod bol rozšírený o 68 mm a boli použité dlhšie a tuhšie ramená zavesenia. Nechýba ostrejší volant a silnejší brzdový systém Brembo s prednými kotúčmi s priemerom 400 mm.

Zvonku sa Defender Octa vyznačuje odlišnými nárazníkmi a zväčšenými podbehmi kolies. Bola nainštalovaná dodatočná ochrana podvozku. Logo na palube obsahuje obrázok čierneho diamantu na okrúhlom brúsenom titánovom podklade. Vítaná edícia One sa vyznačuje exkluzívnym zeleným vonkajším lakom, obložením z uhlíkových vlákien a 20-palcovými kovanými diskami s 33-palcovými terénnymi pneumatikami Goodyear s vonkajším priemerom.

Interiér vrcholnej verzie ozvláštňujú sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a audiotechnikou Body and Soul Seat. Čalúnenie sedadla je vyrobené z semianilínovej kože s vložkami z drahej látky Kvadrat. Verzia EditionOne sa môže pochváliť polyuretánovou úpravou Ultrafabrics s minimom švov. Samozrejmosťou boli nejaké logá pre špeciálnu verziu.

Objednávky na Defender Octa sú už otvorené, ceny v Anglicku začínajú na 145 000 £ a za uvítaciu edíciu One budete musieť zaplatiť 158 000 £. Pre porovnanie: Defender 110 P425 s kompresorovým motorom V8 stojí od 98-tisíc libier. Verzia Octa však bude obmedzená na 1 070 kusov. Hoci ho budú nasledovať jednoduchšie verzie s motorom BMW V8.