Špeciálna verzia Audi RS 6 Avant GT je postavená na quattro IMSA GTO.
7. februára 2024Pred dvoma rokmi Audi predstavilo koncept RS 6 GTO, ktorý bol navrhnutý podľa pretekárskeho prototypu Audi 90 quattro IMSA GTO z roku 1989, ktorý súťažil v už uzavretom severoamerickom šampionáte cestovných vozidiel IMSA GT. Ako sa ukázalo, vec sa tým neskončila a nemecká spoločnosť sa rozhodla postaviť limitovanú špeciálnu verziu Audi RS 6 Avant, pričom využila vývoj z konceptu GTO a tento projekt zverila tímu stážistov.
Lesklá čierna dominuje dizajnu prednej časti špeciálnej verzie: pokrýva masku chladiča a otvory na prívod vzduchu, ako aj stredové časti samotného nárazníka. Kapota iného tvaru je vyrobená z uhlíkových vlákien. Predné blatníky sú vyrobené z rovnakého materiálu s dodatočnými vzduchovými kanálikmi pre optimalizáciu aerodynamiky a lepšie odvádzanie tepla z bŕzd.
Novinka má rozšírené prahy, kryty zrkadiel s imitáciou uhlíkových vlákien a originálne 22-palcové kolesá s pneumatikami Continental Sport Contact 7 285/30 R22. Vzadu je funkčný difúzor a dvojúrovňové krídlo, požičané priamo z konceptu RS6 GTO. Celkovo je na výber päť farebných variantov karosérie, no len tri majú honosné nálepky v korporátnych farbách biela, sivá a čierna. Ale špeciálne štítky a čierne logá zdobia každé Audi RS 6 Avant GT.
Početné logá špeciálnej verzie nechýbajú ani v interiéri v čiernej farbe Dinamica. Riedi ju kontrastné prešívanie v červených a medených odtieňoch na volante, stredových a dverových lakťových opierkach, palubnej doske a sedadlách. Samotné sedadlá majú voštinové vložky a čalúnenie z kombinácie kože a mikrovlákna. Na objednávku sú k dispozícii dekoratívne prvky z nelakovaného uhlíkového vlákna. Na stredovej konzole je štítok so sériovým číslom.
Po technickej stránke Audi RS 6 Avant GT do značnej miery kopíruje výkonnú verziu spred dvoch rokov. Motor V8 4.0 TFSI biturbo produkuje 630 koní a 850 Nm. Osemstupňová automatická prevodovka vo verzii GT má optimalizované nastavenie, pohon všetkých kolies má samosvorný stredový diferenciál a v základnej výbave sú karbón-keramické brzdy. Výsledkom je, že zrýchlenie na „stovku“ trvá 3,3 sekundy a na 200 km/h 11,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je rovnakých 305 km/h ako pri výkonnej verzii s voliteľným balíkom Dynamics Plus.
Hlavnou črtou novej verzie GT je športové odpruženie s nastaviteľnými skrutkovými vzperami. Súčasťou balenia sú špeciálne nástroje a návod na ich nastavenie. Okrem toho sú nainštalované tuhšie stabilizátory a pružiny, ktoré zlepšujú ovládateľnosť, ale znižujú svetlú výšku o 10 mm. Vzduchové odpruženie je však stále k dispozícii na objednávku.
Audi RS 6 Avant GT kombi sa bude ručne vyrábať v rovnakom závode, kde sa vyrábajú Audi R8, Audi e-tron GT quattro a RS e-tron GT. Výroba je obmedzená na 660 exemplárov, prvé autá začnú k zákazníkom prichádzať v druhom štvrťroku tohto roka za cenu 219-tisíc eur. Základné kombi RS 6 stojí 130-tisíc eur.