Singer Turbo Study je klasické Porsche 911 Turbo s novou technikou.

Singer Turbo Study je klasické Porsche 911 Turbo s novou technikou.

11. februára 2022 0 Od spiatocka.sk

Kalifornská spoločnosť Singer Vehicle Design funguje od roku 2009 a už sa preslávila projektmi obnovy a hĺbkového tuningu starého Porsche 911 radu 964. Z pôvodných áut zostal v skutočnosti len rám karosérie a niektoré prvky podvozku a interiéru. Doteraz sa firma zaoberala iba atmosférickým motorom z 911 a vytvorila z nich autá zo začiatku 60. a 70. rokov. Od zákazníkov však prichádzalo stále viac žiadostí o Porsche 911 Turbo a teraz je takýchto záujemcov viac ako sedemdesiat. Teraz im má Singer čo ponúknuť.

Singer Turbo

Vývojári označujú projekt Turbo Study za novú kapitolu v histórii spoločnosti. Koniec koncov, pre ňu to nie je len prvé auto s turbo motorom, ale aj prvé auto štylizované ako „deväťstojedenáste“ zo série 930, ktoré sa vyrábali v rokoch 1975 až 1989. Ako základ sa však stále berie neskoršie Porsche 911 radu 964 (1989-1994). Karoséria je rovnako ako ostatné autá Singer po novom vyrobená z uhlíkových vlákien, nárazníky, svetlá a veľký zadný spojler, hoci sú podobné charakteristickým prvkom radu 930, sú predsa len tvarovo odlišné a vyrobené modernými technológiami.

Pôvodné Porsche 911 Turbo série 930 malo motory s objemom 3,0 alebo 3,3 litra, vozidlá Turbo série 964 mali motory s objemom 3,3 alebo 3,6 litra. Singer Turbo Study je ale vybavené úplne iným agregátom. Ide o rovnaký 3,8-litrový boxer navrhnutý Williams Advanced Engineering a bývalým zamestnancom Porsche Hansom Metzgerom špeciálne pre Singer v roku 2018. Z pôvodného motora Porsche nezostalo prakticky nič.

Singer Turbo

Tento motor bol prvýkrát použitý na Singer DLS a pre projekt Turbo Study bola vytvorená nová verzia s dvoma turbodúchadlami a elektronicky riadeným pretlakovým ventilom výfukových plynov (wastegate). Výkon minimálne 450 koní môže byť na žiadosť zákazníkov upravený na vyššiu hodnotu, aj keď limit nie je uvedený. Prevodovka je manulna šesťstupňová Hewland a k dispozícii je pohon zadných alebo všetkých kolies. Továrenské Porsche 911 Turbo dostalo pohon všetkých kolies až v roku 1995 (séria 993) a motor s výkonom 450 koní sa objavil vo verzii Turbo S v roku 1997.

Odpruženie automobilov Singer je podľa tradície úplne prepracované a nastavenie sa vyberá individuálne na základe požiadaviek zákazníka, ale všeobecná architektúra je rovnaká ako u Porsche 911 série 964. Singer Turbo Study má karbón-keramické brzdy, ABS a ESP.

Singer Turbo

Interiér, rovnako ako exteriér, je vyrobený podľa 911 série 930 s charakteristickým trojramenným volantom a obložením v štýle sedemdesiatych rokov. Zákazníci si však môžu vybrať nielen výbavu, ale aj možnosti ako klimatizácia a elektricky ovládané sedadlá. To sotva ovplyvní cenu, pretože vozidlá Singer veľmi drahé. Cena modelu Turbo Study ešte nebola oznámená, no rovnaký Singer DLS stál 1,8-2 miliónov dolárov. Prvý turbo Singer bude naživo predstavený na Goodwood Festival of Speed ​​​​v júni.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.