RENAULT PRÍJIMA VÝZVU ELEKTRIFIKÁCIE A PODNIKANIA S VYŠŠOU HODNOTOU.

RENAULT PRÍJIMA VÝZVU ELEKTRIFIKÁCIE A PODNIKANIA S VYŠŠOU HODNOTOU.

18. januára 2022 0 Od spiatocka.sk

Renault prináša rýchly posun na elektrifikovanom trhu a posilňuje svoju pozíciu v Európe. Rad E-Tech (elektrické a hybridné jednotky) predstavujú 30 % predaja osobných automobilov Renault v Európe v roku 2021 (oproti 17 % v roku 2020).

Renault Zoe

o V Európe je Renault 3. značkou na trhu EV PC a ZOE je č.2 v rebríčku modelov.
o Predaj EV Renault v Európe predstavuje 14 %, na trhu EV 10 %.
o Renault je lídrom vo Francúzsku aj na trhu elektrifikovaných vozidiel (EV+Hybrid).
o Úspešná hybridná technológia E-Tech silne podporuje celkové hodnoty predaja.

Renault implementuje selektívnu predajnú politiku uprednostňujúcu rast podnikania s vyššou hodnotou:
o V 2. polroku 2021 maloobchodný mix vzrástol o 10 bodov (vs. 1. polrok 2021) a dosiahol 50 %.
o Opätovné dobytie segmentu C sa začalo úspešne s viac ako 60 000 objednávkami Renault Arkana v Európe a 42 000 predaných kusov zaregistrovaných od uvedenia na trh v júni 2021.
Technológia E-Tech naďalej prekonáva očakávania zákazníkov a predstavuje 56 % jeho predajného mixu.

Renault opätovne potvrdzuje svoju stratégiu globálnej značky:
o Trhy mimo Európy teraz predstavujú 44 % tržieb (+2 body v porovnaní s rokom 2020) so zvýšeným podielom na zisku.
o Renault obnovuje vedúce postavenie na európskom trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami (15,7 % w/o pick-up) a úspešné uvedenie úplne nového Express Van a Kangoo Van. Úplne nový Kangoo Van bol ocenený ako „Medzinárodná dodávka roka 2022“.

Renault si v roku 2021 vybudoval solídnu a výkonnú základňu a bude z nej ťažiť, aby urýchlil svoj rast pri elektrifikácii a segmente C s dvoma hlavnými uvedeniami na trh v 2022: úplne nový Mégane E-Tech Electric a úplne nový Austral, ktoré budú predstavené tento rok.

Renault Zoe

Renault potvrdzuje svoj rýchly posun na elektrifikovanom trhu
Renault potvrdzuje svoj rýchly posun smerom k elektrifikácii rastom svojho objemu EV a Hybrid vozidiel. Rad E-Tech teraz predstavuje 30 % predaja osobných automobilov Renault v Európe v roku 2021 na elektrifikovanom trhu, ktorý predstavuje 26 % MTM.
V Európe je Renault na EV pódiu vo Francúzsku (líder), v Taliansku (2. pozícia) a Nemecku (3. pozícia).
Renault ZOE, ktorý bol uvedený na trh v roku 2012, si udržiava svoju silnú pozíciu lídra na trhu v segmente elektrických vozidiel vo Francúzsku a je na 2. mieste v Európe.
Pokiaľ ide o predajný mix hybridných osobných vozidiel, Renault pokračuje v dobrých výkonoch: Clio 19 %, Captur 24 % a Arkana 56 %.

Hodnota na prvom mieste
S pretrvávajúcim vplyvom pandémie COVID-19 a nedostatkom komponentov Renault zaviedol selektívnu politiku predaja. Celosvetový predaj dosiahol 1 751 089 jednotiek (-6,7 % v porovnaní s rokom 2020) a trhový podiel 4,7 % (-0,6 bodu vs. 2020, TIV bez Číny a Severnej Ameriky). V Európe dosiahol Renault trhový podiel 7,1 % (-0,7 bodu) pri 984 784 jednotkách.

V roku 2021 Renault zaviedol stratégiu channel mix a optimalizácie cien. Mix maloobchodných tržieb získal +10 bodov medzi H1 (40 %) a H2 (50 %) a skončil s vyšším čistým príjmom na vozidlo.
Renault sa zameral na pozitívny vývoj pomeru cien na základe stratégie „Value over Volume“. Toto začalo v súvislosti s nedostatkom zásob v súvislosti s COVID – a predstavuje skutočný vývoj cenového mixu. Vyšší čistý príjem na vozidlo ťaží z dvoch silných predností značky: z predaja technológie E-Tech a vysokej úrovne výbav. Ponuka s Arkana RS Line predstavuje 49 % európskych objednávok a kombinácia predajov Intens a RS Line dosahuje 86 %.
Opätovné dobytie segmentu C sa úspešne začalo aj vďaka úplne novému Renault Arkana. Od jeho spustenia v Európe v júni, objednávky dosiahli viac ako 60 000 kusov (v Európe) vrátane 56 % vo verzii E-Tech. Predaj segmentu C vzrástol z 22 % na 25 % celkového predaja osobných vozidiel Renault.

Renault opätovne potvrdzuje svoju stratégiu globálnej značky
Trhy mimo Európy teraz predstavujú 44 % tržieb výrobcov automobilov (+2 body oproti roku 2020) s väčším zameraním sa na zisk. Uvedenie nového Renault Duster na trh prispelo k úspechu našej stratégie a zaznamenal sa vysoký predaj: 41 000 kusov v Rusku (+ 31 % v porovnaní s rokom 2020), 22 000 kusov v Brazílii (+ 15 % v porovnaní s rokom 2020), 6 200 kusov v Mexiku (+ 55 % vs 2020) a 9 100 predajov v Kolumbii (+34 % vs 2020).

V Indii je nový Renault Kiger úspešný s 29 000 predanými kusmi. Už teraz predstavuje 30 % predajov Renault a potvrdzuje tak stratégiu upsellingu Renault pre tento trh.

Na trhu ľahkých úžitkových vozidiel (bez pick-upov) Renault získava prvé európske miesto s mnohými úspešnými uvedeniami na trh. Pre našich zákazníkov je teraz k dispozícii úplne nový rad ľahkých úžitkových vozidiel s novou expresnou dodávkou, Kangoo Van a Trafic. Organizácia „International Van Of The Year“ ocenila úplne novú dodávku Kangoo Van titulom „2022 Van of The Year’’, ktorý uznáva silné stránky obchodnej jednotky Renault pre ľahké úžitkové vozidlá.

V Európe dosiahol trhový podiel ľahkých úžitkových vozidiel 15,7 % (+1 bod v porovnaní s rokom 2020 bez vyzdvihnutia). Renault je na prvom mieste v segmente malých dodávok a 2. v segmente stredných/veľkých dodávok.
Renault zostáva nesporným lídrom v oblasti ľahkých úžitkových vozidiel vo Francúzsku s 124 700 predajmi a 28,8 % podielom na trhu s tromi najpredávanejšími: Renault Master, Renault Trafic a Renault Kangoo Van.

Renault Zoe

Renault brand Sales/Operations Senior Vice President Fabrice Cambolive:
„Rád by som sa poďakoval našim obchodným partnerom a predajným tímom za to, že dosiahli také pôsobivé výsledky napriek nepriaznivým podmienkam na trhu. Renault bol schopný dosiahnuť 1 z 3 predajov na E-Tech a 1 z 2 predajov v maloobchodných kanáloch. Renault ťaží zo silných úspechov v roku 2021, aby potvrdil svoju pozitívnu cestu k opätovnému získaniu svojej pozície v segmente C prostredníctvom nadchádzajúcich uvedení úplne nového Mégane E-Tech Electric a úplne nového Austral. Pozeráme sa na rok 2022 s ambíciou ísť dopredu a presadzovať konzistentné produktové portfólio a podnikanie.“